به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر اتحادیه اروپا را هدف حملات لفظی خود قرار داد و گفت اعضای این اتحادیه از چین بدتر هستند.

رئیس جمهور آمریکا سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال کشورش را بدتر از سیاست‌های چین ارزیابی کرد. ترامپ در نشستی گفت: آن‌ها غارت تجاری می‌کنند و ما با ارتش از آن‌ها محافظت می‌کنیم.

ترامپ در این سخنرانی به ابراز شکایت نسبت به چندین موضوع داخلی و خارجی پرداخت و گفت: اتحادیه اروپا در بحث تجاری بدتر از چین است و می‌دانید بسیاری از ما از اتحادیه اروپا آمده ایم. ما از اروپا آمده ایم- پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌های ما، اجداد ما. این (اتحادیه اروپا) به منظور شکست ما به لحاظ اقتصادی شکل گرفت و ما همچنان از طریق ناتو از آن‌ها محافظت می‌کنیم.

ترامپ گفت اتحادیه اروپا هزینه‌های حفاظتی که آمریکا برای آن‌ها تعیین کرده را پرداخت نمی‌کند و با لاف زنی مدعی شد که او در مقایسه با روسای جمهور پیشین خود اتحادیه اروپا را مجبور به پرداخت ۱۰۰ میلیارد دلار کرده است. وی افزود: آن‌ها در زمینه تجاری ما را غارت می‌کنند. آن‌ها محدودیت‌های تجاری را وضع و ورود به این (اتحادیه) را برای گروه‌های خاص از جمله کشاورزان و دیگران غیرممکن کرده‌اند. آن‌ها ما را غارت تجاری می‌کنند و ما از آن‌ها حفاظت می‌کنیم و آن‌ها همچنان ما را غارت می‌کنند.

ترامپ آلمان را به طور ویژه برای پرداخت هزینه‌های اندکی در بخش دفاعی مورد انتقاد قرار داد و این کشور را بزرگترین متخلف نامید. وی با یادآوری مذاکرات خود با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت: برلین نمی‌خواهد هزینه‌ای پرداخت کند. آن‌ها باید ۲ درصد پرداخت کنند. آن‌ها فقط یک درصد را می‌پردازند. من گفتم آنگلا شما باید پرداخت کنید. لطفا پرداخت کنید.

سازمان تجارت جهانی هم از انتقادات رئیس جمهور آمریکا بی نصیب نماند و آن را ساخته شده برای چین و وحشتناک برای آمریکا  دانست. سازمان تجارت جهانی در پی شکایت چین، به این کشور اجازه داد تحریم‌هایی را علیه آمریکا اعمال کند.

اتحادیه اروپا اخیرا برنامه‌ای را برای مقابله با تعرفه‌های احتمالی بر روی خودرو‌های ساخت این اتحادیه از سوی آمریکا اعلام کرد. از سوی دیگر چین و آمریکا مدتهاست درگیر جنگ تجاری با هم هستند و تعرفه‌های تلافی جویانه زیادی را علیه یکدیگر اعمال می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.