اقدام مجلس نمایندگان آمریکا در تصویب یک بیانیه در مخالفت با جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی سبب ذوق‌زدگی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم شده و او از قانونگذاران هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه به دلیل حمایتشان از تل‌آویو قدردانی کرده است.

به گزارش صفحه توییتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم امروز چهارشنبه در واکنش به تصویب قطعنامه حمایتی از صهیونیست‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا ذوق‌زدگی خود را از این اقدام آمریکایی‌ها بروز داد.

او گفت: «می‌خواهم که تصویب قطعنامه در مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا (درباره مخالفت با جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی) را تحسین کنم که با یک اکثریت گسترده فراحزبی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان انجام شد و تصمیمی علیه تحریم‌ علیه اسرائیل اتخاذ شد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: « این (اقدام مجلس نمایندگان آمریکا) حمایت از اسرائیل در آمریکا را گواهی می‌دهد و این حمایت فراحزبی است و این برای ما مساله‌ای مهم است. من از این تصمیم استقبال می‌کنم،این اقدامی درست و بسیار مفید است».

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد امروز چهارشنبه (به وقت تهران) با تصویب قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور مخالفت خود را با جنبش جهانی «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» اعلام کرده بود.

این طرح با ۳۹۸ رأی موافق و ۱۷ رأی مخالف به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسید که اکثریت کرسی‌های آن در اختیار حزب دموکرات قرار دارد. در این قطعنامه عنوان شده جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی «تلاشی برای مشروعیت‌زدایی از اسرائیل» است. 

این قطعنامه در ماه مارس (اسفندماه سال گذشته)، اندکی بعد از آن به مجلس نمایندگان آمریکا معرفی شد که «ایلهان عمر» عضو مسلمان این مجلس از نفوذ رژیم صهیونیستی و لابی‌های این رژیم در سیاست آمریکا انتقاد کرده بود.

در هفته‌های اخیر مقام‌های دولت «دونالد ترامپ» و شخص رئیس‌جمهور، حملات لفظی خود به ایلهان عمر نماینده ایالت «مینه سوتا» در مجلس نمایندگان آمریکا را تشدید کرده و بارها او را به «ضدیت با اسرائیل» و «یهودستیزی» متهم کرده بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.