این مقام آگاه که نامی از وی برده نشده است به خبرگزاری دولتی تاس روسیه گفته است: تحویل این محموله چند ماه زودتر از موعد اعلام شده به چین صورت گرفته است.

مقام روس گفت: برای تحویل کل تسلیحات برای هنگ موشکی دوم چین نیاز به دست کم سه کشتی وجود دارد که با فاصله زمانی اندکی از یکدیگر عازم خواهند شد.

سازمان فدرال همکاریهای فنی نظامی روسیه از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده است.

یک هنگ کامل از سامانه‌های موشکی اس -۴۰۰ در ژانویه سال ۲۰۱۸ به چین تحویل شد تا این کشور نخستین متحد روسیه باشد که به چنین سامانه ای دست یافته است.

مذاکرات برای امضای قرارداد تحویل سامانه موشکی اس -۴۰۰ روسیه به چین در ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ علنی شد و در نوامبر سال ۲۰۱۵ این قرارداد امضا شد.

شرکت فناوری‌های پیشرفته روسیه «روس تخ» در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که ارتش چین در سال ۲۰۱۸ این سامانه‌ها را تحویل خواهد گرفت.

چین بیش از یک دهه بود که سامانه دفاعی پیشرفته اس ۳۰۰ را در اختیار داشت و پس از آن اولین کشوری بود که توانست نسل جدید سامانه اس ۴۰۰ را نیز در اختیار بگیرد.

اس ۴۰۰ یک سامانه دفاعی با فناوری برش هوایی است که می‌تواند موشک‌های بالستیک، جت‌ها و پهپادهای دشمن را در فاصله‌ای در حدود ۶۰۰ کیلومتر و در ارتفاع بین ۱۰ متر تا ۲۷ کیلومتر و با سرعت ۴ هزار و ۸۰۰ متر در ثانیه هدف قرار دهد و با ۷۲ موشک زمین به هوا قادر به منهدم کردن ۳۶ هدف به طور همزمان است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.