نخستین دوره آموزشی سیستم کمک داور ویدئویی با حضور ۲۴ داور به مدرسی محمدصالح سوبخیدین از روز گذشته (سه‌شنبه اول مرداد) در هتل آکادمی ملی فوتبال در حال برگزاری است. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، امروز در این کلاس حاضر شد و برای دقایقی با داوران به صحبت پرداخت.

مهدی تاج-رئیس فدراسیون فوتبال، ضمن خیر‌مقدم به مدرس فیفا و حاضرین در کلاس گفت: واقعیت این است؛ در بحث استفاده از VAR چند موضوع خوب وجود دارد و باعث می‌شود حق به حقدار برسد و هجمه علیه داوری صورت نگیرد.

وی در ادامه بیان کرد: در این چند سال گذشته در لیگ شاهد بودیم که اعتراضاتی به‌صورت ناخواسته و یا ناجوانمردانه به سمت داور رخ داده است. آن‌چه مسلم است با راه‌اندازی این سیستم سعی داریم اشتباهات داوری را به حداقل برسانیم.

تاج اضافه کرد: در فصل جدید قرار است؛ باشگاه‌ها بلیت الکترونیکی را راه‌اندازی کنند و اگر تخلفی در ورزشگاه رخ داد؛ بتوانیم متخلف را شناسایی کنیم. هم‌چنین قرار است کمیته داوران آیین‌نامه‌ای را تهیه و تدوین کند و آن را در هیئت رئیسه فدراسیون مصوب کنیم تا اگر بازیکن یا کادر فنی تیم‌ها به‌سمت داور حمله کردند؛ آن‌ها را به‌صورت خودکار محروم کنیم. می‌خواهیم کاربر حمایتی برای داوران داشته باشیم.

رئیس فدراسیون در پایان اظهار کرد: این تکنولوژی که در اکثر کشورها راه‌اندازی شده است و فیفا نیز موافقت کرده تا در لیگ ایران این سیستم راه‌اندازی شود؛ از شما می‌خواهم نهایت استفاده را از این کلاس ببرید تا فوتبال از علم شما داوران بهره مند شود.

636995929739280531_md

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.