در چارچوب جام شهدا، پرسپولیس و سایپا از ساعت ۲۰ در ورزشگاه شهدای شهر قدس به میدان رفتند. این بازی با نتیجه ۲ بر صفر به سود سایپا خاتمه یافت.

گزارش بازی

هر دو تیم بازی را با میل به گلزنی شروع کردند. سایپا و پرسپولیس تا قبل از دقیقه ۱۰ بازی در چند مرحله توانستند موقعیت‌های خوبی را ایجاد کنند اما ضربات آخر سلیمانی از سایپا و اسدی از پرسپولیس برای گلزنی مناسب نبود.

گل: در دقیقه ۱۵، سایپا روی غافلگیری خط دفاعی پرسپولیس و علیرضا بیرانوند، سلیمانی توانست دروازه سرخپوشان را باز کند. ضربه روزبه شاه‌علی‌دوست با دفع ناقص ربیع خواه مواجه شد و توپ، پشت خط دفاع به سلیمانی رسید اما بیرانوند به تصور خطای آفساید، واکنشی برابر این توپ نداشت و به راحتی دروازه تیمش باز شد.

در دقیقه ۲۱، محمدامین اسدی در چند قدمی نتوانست دروازه فلاح‌زاده را باز کند و افسوس این فرصت را خورد.

در ادامه پرسپولیس برای جبران گل خورده تلاش کرد اما در خلق موقعیت گل ناکام بود و بازیکنان سایپا توانستند توپ‌های ارسالی به محوطه جریمه را دفع کنند.

در دقیقه ۳۸، محمد امین اسدی صاحب موقعیت تک به تک شد اما ضربه او در مرکز دروازه به فلاح‌زاده رسید و او به راحتی توپ را دفع کرد.

در نتیجه این دیدار در نیمه نخست با پیروزی یک بر صفر شاگردان ابراهیم صادقی خاتمه یافت تا گابریل کالدرون چشم به نیمه دوم بدوزد.

نیمه دوم:

پرسولیس با تغییرات زیادی نسبت به نیمه نخست به زمین آمد و بازیکنانی مانند محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی ترابی، محمد نادری و احمد نوراللهی به میدان آمدند.

در این نیمه شاگردان کالدرون بازی را هجومی آغاز کردند و حتی محمدامین اسدی فرصت داشت که دو بار دروازه فلاح‌زاده را باز کند اما تعلل و بی‌دقتی  او باعث شد این فرصت‌ها از دست بروند. پس از این فرصت‌ها، پرسپولیس باز هم حمله را در دستور کار خود قرار داد اما بی‌دقتی در پاس‌های آخر سبب شد که  حملات این تیم بی‌نتیجه باشد.

همین امر موجب شد که در دقیقه ۶۰ و با نظر کالدرون، فرشاد احمدزاده به زمین بیاید تا خلاقیت در خط حمله پرسپولیس افزایش پیدا کند.

گل: بازی در اواسط نیمه دوم در دستان پرسپولیس بود که شاگردان کالدرون به طور عجیبی گل دوم را دریافت کردند. توپ در پشت محوطه جریمه به احمد نوراللهی رسید و او با ضربه سری آرام توپ را در اختیار بیرانوند قرار داد اما تغییر جهت توپ و اشتباه عجیب دروازه‌بان سرخ‌ها، باعث شد تا توپ از دست بیرانوند در برود و وارد دروازه شود تا گل دوم سایپا به ثمر برسد.

پس از گل دوم سایپا، بازی از تب و تاب افتاد و سرخ‌ها نیز انگیزه‌ای برای جبران دو گل خورده نداشتند. در این بین ابراهیم صادقی با چند انجام تعویض سعی کرد از جوانان تیمش بیشتر استفاده کند و توانایی آن‌ها در در زمین مسابقه را ببیند.

در دقیقه ۸۰، با اشتباه محسن ربیع‌خواه، مهاجمان سایپا در حالت ۳ به تک، به دروازه پرسپولیس نزدیک شدند که واکنش زیبای بیرانوند روی ضربه جعفری، توپ را به کرنر فرستاد.

این فرصت باعث شد که کالدرون تیمش را هجومی‌تر کند و ۱۰ دقیقه پایانی بازی بیشتر روی دروازه سایپا رقم بخورد. در یکی از فرصت‌های پرسپولیس، شوت عالیشاه از کنار دروازه بیرون رفت. البته حملات پرسپولیسی‌ها تا پایان ۹۰ دقیقه فایده نداشت تا شاگردان کالدرون با شکست ۲ بر صفر، حریف نیروی زمینی در رده‌بندی شوند و سایپا و شاهین شهرداری بوشهر هم دیدار فینال را برگزار کنند.

ترکیب اولیه پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، امید عالیشاه، محمد انصاری، احسان حسینی، محسن ربیع خواه، آدام همتی، سعید حسین پور، محمد حسینی، سعید کریمی، محمد امین اسدی و مهدی شریفی.

ترکیب اولیه سایپا: حامد فلاح‌زاده، مجتبی لطفی، طاها شریعتی، سعید محمدفرد، کمال‌الدین نیک‌خوی، روزبه شاه‌علی‌دوست، امیرحسین حسین‌زاده، محمد شریفی، مجید علیاری، محمدرضا سلیمانی و آرمان رمضانی.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.