تیم جوانان ایران امروز در سومین و آخرین مسابقه خود در مرحله دوم مسابقات قهرمانی جهان به مصاف بحرین رفت و این تیم را با نتیجه سه بر صفر شکست داد. سه ست این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۴ و ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران رقم خورد.

بهروز عطایی در این بازی تیم خود را با ترکیب اصلی امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، پوریا یلی، امیرمحمد فلاحت‌خواه، امیرحسین توخته، مهران فیض امام دوست و محمدرضا حضرت‌پور روانه میدان کرد.

در این مسابقه شریفی با ۱۵ و یلی با ۱۴ امتیاز، امتیازآورترین بازیکنان میدان بودند و نقش زیادی در پیروزی ایران بازی کردند.

با این نتیجه، ایران با ۲ برد و ۶ امتیاز در رده دوم گروه خود قرار گرفت و جمع چهار تیم برتر جهان رسید. شاگردان عطایی در مرحله مقدماتی جمهوری چک و تونس را شکست دادند و مقابل ایتالیا باختند. در مرحله دوم هم ایران موفق شد آرژانتین و بحرین را شکست بدهد اما مقابل روسیه مغلوب شد.

ایران از ساعت ۲۰:۳۰ روز جمعه ۴ مرداد باید در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف برزیل برود. برزیل هر ۶ بازی خود در این رقابت‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشته و فقط در ۲ ست مغلوب شده است.

دیگر مسابقه نیمه‌نهایی بین ایتالیا و روسیه برگزار می‌شود که در این تورنمنت ایران را شکست داده‌اند اما هر ۲ مقابل برزیل باخته‌اند.

بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۲۱ سال جهان، از ۲۷ تیر تا ۵ مرداد به میزبانی منامه بحرین برگزار می‌شود. ایران در ۱۹ دوره گذشته فقط به یک مدال برنز دست یافته است.

هدایت تیم جوانان ایران بر عهده «بهروز عطایی» قرار دارد و امیرحسین اسفندیار، سهیل کمال آبادی، احسان دانش‌دوست، مرتضی شریفی، پوریا یلی، بردیا سعادت، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، مهران فیض امام‌دوست، امیرمحمد فلاحت‌خواه، امیرحسین صابری و محمدرضا حضرت‌پور ۱۲ بازیکن منتخب او برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان هستند.

ایران فقط یک بار در سال ۲۰۰۷ به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جوانان جهان رسید و در نهایت هم به مقام سوم دست یافت. سیدمحمد موسوی، شهرام محمودی، رحمان داودی، عبدالرضا علیزاده و آرش کشاورزی از جمله بازیکنان ایران در آن مسابقات بودند که بعدها پیراهن تیم ملی را بر تن کردند و ستاره‌های والیبال ایران شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.