المیادین گزارش داد، محمد عبدالسلام، سخنگو و رئیس هیئت ملی مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن پس از دیدار با میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه در مسکو خاطرنشان کرد: اعضای هیئت صنعاء در مسکو دیدارهایی داشتند که در جریان آن با طرف روسی به بررسی تحرکات سازمان ملل و اقدامات هیئت صنعاء درخصوص توافق سوئد پرداختند.

وی تاکید کرد که یمن بازیگر منطقه‌ای موثر و مهمی است.

عبدالسلام همچنین گفت که بوگدانوف در جریان این دیدار به بررسی رویکرد روسیه درخصوص برقراری امنیت در کشورهای حوزه خلیج فارس و یمن پرداخت.

وی ضمن استقبال از نقش روسیه در حل بحران یمن تاکید کرد: این سفر چهارمین سفر هیئت صنعاء به مسکو  برای رایزنی درخصوص تجاوزات است و ما در پاسخ به دعوت وزارت خارجه روسیه و به منظور بررسی تجاوزات، وضعیت انسانی و چشم‌اندار سیاسی به مسکو سفر کردیم.

رئیس هیئت صنعاء همچنین تاکید کرد: مسکو می‌تواند نقش مهمی در روند صلح در یمن داشته باشد. رویکرد روسیه را در قبال مسئله امنیت خلیج فارس و یمن دریافت و این پیام را به مقامات صنعاء منتقل خواهیم کرد.

عبدالسلام عنوان داشت: امکان ندارد امنیت در منطقه خلیج فارس بدون امنیت یمن محقق شود و صنعاء نقش موثر و مهمی در این منطقه دارد.

وی گفت: ۵۰۰ سرباز آمریکایی به عربستان اعزام شده‌اند که این امر در منطقه مورد استقبال و تایید قرار نمی‌گیرد.

از سوی دیگر، محمد عبدالسلام در گفتگو با سایت روسیا الیوم، تصریح کرد:  علی عبدالله صالح،  رئیس جمهور سابق یمن هنگام فرار از صنعاء کشته شد و  در حضور فرزندانش تدفین شد.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن درخصوص بحران این کشور تصریح کرد که هیئت صنعاء در جریان سفر به مسکو با مسئولان روس به بررسی وضعیت یمن و راه‌های اجرایی شدن توافق استکهلم پرداخت.

عبدالسلام گفت: هواداران عبد ربه منصور هادی،  رئیس جمهور مستعفی دولت یمن نمی‌خواهند توافق استکهلم اجرایی شود زیرا آنها خواهان راهکار سیاسی نیستند.

وی همچنین تاکید کرد: محاصره تاثیر منفی‌ بر معیشت یمنی‌ها گذاشته و سهم به سزایی در شیوع بیماری‌ها داشته است.

این مسئول یمنی درخصوص عقب‌نشینی نیروهای اماراتی از یمن گفت: هدف قرار دادن فرودگاه عربستان توسط نیروهای انصارالله یکی از دلایل عقب‌نشینی نیروهای اماراتی از این کشور بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این عقب‌نشینی به نفع امارات است و تاکنون هیچ خودروی نظامی از یمن خارج نشده‌ است.

پس از اینکه انصارالله اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن را سرنگون کرد، عربستان و امارات از سال ۲۰۱۵ ائتلاف نظامی را در تلاش برای بازگردان دولت مستعفی به عرصه قدرت رهبری کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.