همیشه اولین ها در تاریخ به یادگار می مانند،مثل اولین مدال جهانی شمشیربازی. مدالی تاریخی . حتی اگر رنگش برنز هم باشد باز برای ایرانی ها مثل طلا ارزش  دارد. معمولا استقبال از آن هم خاص و وِیژه می شود. اما  این بار استقبال از مدال خیلی خاص شد. البته از نظر بی اعتنایی .ظاهرا این مدال خیلی برای فدراسیون شمشیربازی اهمیت نداشته. چرا که اگر داشت حداقل برای استقبال از مجتبی عابدینی و پیمان فخری  به فرودگاه می رفتند.

نه اینکه تیم ملی شمشیربازی  سابر غریبانه وارد تهران شود. بدون استقبال کننده . حتی خبری از فضل الله باقرزاده و علی یعقوبیان رئیس و دبیر فدراسیون شمشیربازی هم نبود،چه برسد به مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک. در حالی که فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی بعداز مدال برنز جهانی کاپیتان تیم ملی سابر از خوشحالی روی پایش بند نبود اما برای گفتن دست مریزاد به خودش زحمت نداد تا دوشنبه شب به فرودگاه برود وبا  دسته گلی به ملی پوش و سرمربی اش خوشآمد بگوید. رئیس فدراسیون شمشیربازی که عضو هیات اجرایی  کمیته ملی المپیک هم هست حتی از این پوئن هم برای ملی پوشانش  استفاده نکرد تا رئیس کمیته ملی المپیک را برای استقبال ببرد تا بلکه به آنها انگیزه بیشتری بدهد.  حتی  برای حضور  رئیس کمیته ملی المپیک در فرودگاه هم یک نامه کافی بود،اما رئیس فدراسیون از آن هم دریغ کرد.

شمشیربازانی که کاری کوچکی نکرده اند، جدای از مدال برنز مجتبی عابدینی که تقریبا سهمیه المپیک  را تقریبا قطعی کرده ، حالا در شرف شگفتی سازی دیگری هستند؛سهمیه تیمی المپیک.آن هم با آقایی در رنکینگ شمشیربازی آسیا و پشت سرگذاشتن تیم های چین و ژاپن.  البته  ظاهرا رئیس فدراسیون شمشیربازی تنها در استقبال از افتخار آفرینانش ضعیف نیست و با اینکه مدام از پاداش می گوید اما موقع پرداخت پاداش هم خست به  خرج می دهد و طبق قولش پاداش نمی دهد. نمونه اش پاداش ۱۰ میلیونی بوده که قولش را قبل از مسابقه قهرمانی آسیا به ملی پوشان سابر می دهد اما وقتی تیم با نائب قهرمانی برمی گردد ، تنها ۵ میلیون تومان پاداش به شمشیربازان می رسد.

کاری که ملی پوشان را دلخور می کند. هر چند به روی رئیس فدراسیون نیاوردند. از طرف دیگر دختران شمشیرباز هم کم کم پایشان به قهرمانی آسیا و جهان باز شد. با اینکه انها دوره قبل درخشش بیشتری داشتند اما این دوره به رغم هزینه ای که برایشان شد، نتیجه چشمگیری نگرفتند. هزینه ای که خیلی بیشتر از تیم مردان  است ،اما عایده ای ندارد. به نظر می رسد رئیس فدراسیون شمشیربازی بد نیست کمی هم روی این مسائل فکر کنید.به هر حال توجه به ورزشکاران تنها پاداش نقدی و تمجید در مصاحبه ها نیست .

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.