آرنولد شونبرگ در سیزدهم سپتامبر سال ۱۸۷۴ در وین به دنیا آمد و در ۱۳ ژوئن ۱۹۵۱ در لس آنجلس از دنیا رفت. او در خانواده ای هنری به دنیا آمده بود و مادرش نیز نوازنده چیره دست پیانو بود.

شونبرگ بسیار به مطالعه آثار آهنگسازان پیش از خود به‌ ویژه باخ، موتزارت و برامس به شدت علاقه داشت اما در عین حال همیشه موسیقی های جدید و پیشرو می ساخت و به نوعی وی را جریان ساز موسیقی نوین می دانند. جالب است بدانید از آن‌جا که شونبرگ بسیار میهن‌پرست بود، با وجود سن بالایی که داشت در نخستین جنگ جهانی به عنوان نیروی داوطلب وارد جنگ شد و در پشت جبهه خدمت کرد. این موضوعی بود که در نوع خود جالب توجه بود. اما در کنار این رشادت ها، آرنولد یک ترس عجیب و شدید از عدد سیزده داشت.

این هراس از عدد ۱۳ تا جایی بود که وی به جای سیزده از ۱۲A  استفاده می کرد . وقتی او ۷۶ ساله شد (۱۳ + ۷ = ۶) در روز جمعه ۱۳ ژوئن ۱۹۵۱ در رختخواب ماند و مضطرب شد تا از هرگونه خطر جلوگیری کند اما قبل از نیمه شب فوت کرد. علت این رفتار وی این بود که درست یک سال قبل، یعنی در سال ۱۹۵۰ یک پیشگو به او هشدار داد که در سن ۷۶ سالگی جان خود را از دست می دهد.  جالب است که او در ۱۳ سپتامبر ۱۸۷۴ متولد شد و در ۱۳ ژوئن ۹۵۱ جان باخت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.