امیدعلی پارسا روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: طبق آخرین جمع بندی تا پایان تیر امسال ۷۵ درصد از درآمدهای مالیاتی مورد نظر برای این مدت در کشور وصول شده است.

وی اظهار داشت: از آنجا که این سازمان موارد مربوط به معوقات مالیاتی فراوان از بخش تولیدی و غیر تولیدی در اختیار دارد، برای کاهش حجم معوقات از روز یکشنبه هفته آینده بخشنامه سراسری مبنی بر بخشودگی جرایم معوقات مالیاتی برای بخش های تولیدی و غیرتولیدی کشور صادر می شود.

وی گفت: این بخشودگی در صورتی لحاظ می شود که بخش تولیدی و غیرتولیدی معوقات مالیاتی خود را تا پایان شهریور ماه امسال پرداخت کنند یا دستکم ترتیب زمان بندی پرداخت آنها را مشخص نمایند.

پارسا افزود: در صورت تحقق این شروط ، بخشودگی جرایم معوقات مالیاتی برای بخش تولیدی ۱۰۰ درصد و برای بخش غیرتولیدی نرخ دیگری خواهد داشت.

وی اظهار داشت: بخشنامه های صادر شده باید واضح و به دور از برداشت های سلیقه ای باشد لذا در حوزه مالیات مجموعه قوانین و مقررات به گونه ای است که سطوح مختلف تصمیم گیری و اختیارات در آن وجود دارد لذا از قوانین مالیاتی برداشت های متفاوت صورت نمی گیرد بلکه اختیارات متفاوت است.

وی گفت: مجموعه قوانین و مقررات در حوزه مالیات بسیار زیاد و پیچیده است لذا سازمان امور مالیاتی در تلاش برای تجمیع حوزه مقررات مالیاتی و سهل و روان سازی آنها است.

پارسا افزود: پیش نویس "مالیات بر عایدی سرمایه" نیز توسط سازمان امور مالیاتی تهیه شده و به وزارت مربوطه ارسال شده بود که برای انجام اصلاحات لازم به این سازمان برگردانده شد و این اصلاحات تا پایان مرداد ماه به اتمام می رسد.

وی اظهار داشت: زیرساخت های مربوط به اختصاص مالیات به خانه های خالی هنوز فراهم نشده که در این راستا قرار است سامانه ای با عنوان "املاک" توسط وزارت مسکن تا پایان امسال راه اندازی شود و پس از آن بستر اخذ مالیات از خانه های خالی فراهم می گردد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.