حجت الاسلام علیرضا امینی در گفتگو با مهر در پاسخ به این سوال که تیر ماه امسال بود سخنگوی قوه قضائیه از تغییر ساختار دستگاه قضا و ادغام برخی معاونت‌ها خبر داد، یک ماه از این خبر می‌گذرد، معاونت‌ها ادغام شدند؟ گفت: هنوز رسماً و به طور قطعی به ما ابلاغی نشده است و تا رسمی انجام نشود از نظر ما ادغام قطعی وجود نخواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت ادغام ۳۰ درصد پست‌ها حذف یا جابه جا خواهند شد؟ گفت: ۳۰ درصد نیست بلکه ده درصد از پست‌های ادارای را گفتند که از ستاد به دادگستری‌ها منتقل شوند و این کار هم اکنون هم در حال انجام است.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه پیش از ادغام جابه جایی ها در حال انجام است؟ گفت: ربطی به تشیکلات ندارد و ما مشغول انجام این موضوع هستیم.

پست‌های خالی با ادغام پر نمی‌شود

امینی در خصوص تکمیل ظرفیت پست‌های خالی در دستگاه قضا بعد از ادغام‌ها هم گفت: این موضوع و پست‌های خالی وجود دارد و با این مسائل پر نمی‌شود. بلکه ادغام‌ها کمکی به بهبود شرایط خواهد داشت.

وی در خصوص آخرین وضعیت استخدام پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی سال ۹۶ قوه قضائیه هم گفت: اخیراً جلسه‌ای با حضور رییس دادگستری و رییس حوزه ریاست و معاون اول رییس جمهور و همچنین وزیر دادگستری در سازمان امور استخدامی برگزار شد و مقرر شد که به میزانی که خود قوه قضائیه از اعتباراتش بتواند نیرو جذب کند، این کار را انجام دهد و رایزنی کند تا دولت بودجه آن را تامین کند.

امینی تصریح کرد: در کمیسیون قضایی مجلس هم مقرر شد برای جذب افراد در یک ماه آینده پیگیری‌های لازم انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اول تیر ماه بود که غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه شنیده شده معاونت اجتماعی و پیشگیری و همچنین فرهنگی ادغام می‌شوند، آیا این موضوع صحت دارد؟ گفت: در این ساختار که برخی از معاونت‌ها در همدیگر ادغام می‌شوند، برخی از ادارات کل و مراکزی که تاکنون مستقیماً زیر نظر ریاست محترم قوه قضائیه اداره می‌شدند با همدیگر ادغام یا به معاونت‌هایی که تناسب داشتن واگذار شده اند.

اسماعیلی افزود: در ساختار جدید در حوزه ستادی قوه قضائیه تقریباً ۴۰ درصد از واحدهای که مستقیماً با ریاست محترم قوه قضائیه ارتباط داشتند را ادغام و یا حذف کردیم و یا در زیر مجموعه‌ای دیگر قرار دادیم.

وی ادامه داد: مقرر شده است در ساختار تفصیلی قوه قضائیه متناسب با کوچک سازی ساختار اصلی حداقل ۲۰ درصد از پست‌های سازمانی ستادی حذف شوند و نیروهای شاغل در ستاد قوه قضائیه متناسب با ساختار جدید به صف و مراجع قضائی منتقل شوند.

اسماعیلی ادامه داد: اولین نشست کاربردی ما با قوه مقننه را در اردیبهشت ماه برگزار کردیم، انشالله بر اساس هماهنگی‌های انجام شده قرار است به زودی نشسته قوه با دولت محترم برگزار شود.

اجرای ساختار جدید قوه قضائیه از شنبه آینده

وی درباره تحولات در قوه قضائیه گفت: از شنبه هفته آینده ما ساختار جدیدی را در قوه قضائیه اجرا خواهیم کرد و همانطور که عرض کردم ما شاهد هم کوچک سازی ستاد و هم چابک‌سازی آن خواهیم بود، یعنی معاونت فرهنگی و امور اجتماعی در هم ادغام می‌شوند و تبدیل به معاونت پیشگیری فرهنگی و امور اجتماعی می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه در معاونت راهبردی ادغام، معاونت راهبردی و فناوری قوه قضائیه اداره کل حفظ حقوق شهروندی در بازرسی ویژه قوه قضائیه ادغام می‌شود همچین اداره کل امور بین الملل در معاونت امور بین الملل و ستاد حقوق بشر اقدام می‌شود و چند مرکز امور نمایندگان در معاونت حقوقی قوه قضائیه ادغام می‌شود. مرکز سلامت قوه قضائیه در معاونت مالی و پشتیبانی قوه قضائیه ادغام خواهد شد و بسیاری از ادارات کل و مراکز دیگر در ساختار جدید به صورت ادغامی و کوچک‌سازی و چابک سازی انشاالله عملیاتی و اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سی وپنج روز از وعده سخنگوی قوه قضائیه در خصوص ادغام و تغییرات ساختار قوه قضائیه می‌گذرد اما هنوز خبری از ادغام معاونت‌ها نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.