بهتاش فریبا، پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با ایسنا درباره ارزیابی‌اش از شرایط استقلال برای حضور در لیگ نوزدهم اظهار کرد: استقلال امسال در زمان مناسبی اردوهایش را آغاز کرد. البته آغاز به موقع تمرینات زمانی به درد می‌خورد که بازی‌ها در تاریخ از پیش تعیین شده انجام می‌شد. استقلال پارسال گرفتاری دیر شروع کردن را داشت اما امسال که به موقع تمریناتش را شروع کرده، تاریخ آغاز مسابقات نامشخص است.

او افزود: نکته مثبت دیگری که وجود دارد این است که امسال تقریبا تیم کاملی از استقلال تمرین کرده است و نفرات منهای دو، سه نفر کامل بودند. به نظر من داستان خوب شروع شده است و باید منتظر ماند که نتیجه‌اش چه می‌شود.

این پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که آیا تغییرات زیاد بازیکنان آبی‌ها به این تیم ضربه می‌زند؟ توضیح داد: زمان برای ایجاد هماهنگی وجود دارد به شرطی که بازی تدارکاتی زیادی داشته باشند. هیچ تیمی در دنیا این همه تغیرات ندارند. در حال حاضر شرایط طوری شده که استقلال خانه تکانی کرده و از بازیکن باتجربه تا بی‌تجربه عوض شدند. این اتفاق، تجربه‌ای نیست که تیم‌های بزرگ داشته باشند و به همین دلیل باید صبر کنیم تا استقلال با چه روندی کارش را ادامه می‌دهد.

فریبا در ادامه درباره نیازهای استقلال در راه حضور در فصل جدید تصریح کرد: استقلال سه تا گرفتاری دارد. یک، دروازه‌بان. شما فکر کن در آسیا بازی می‌کنید و در دقیقه ۱۰ دروازه‌بانت اخراج یا مصدوم می‌شود. شما باید دروازه‌بان دیگری برای جایگزینی داشته باشید که تجربه بازی مقابل هوادار و شرایط سخت داشته باشد. دوم، یک دفاع چپ. در حال حاضر فقط زکی‌پور را داریم. البته شنیدم یک بازیکن امید قرار است به تیم بزرگسالان بیاید ولی بازی او را ندیدم.

او در پایان گفت: سومین و اساسی‌ترین کسری این تیم، نداشتن یک بازیکن بزرگ در وسط زمین است. البته نمی‌گویم نفراتی که آمدند بزرگ نیستند ولی در تیم‌های بزرگ دنیا یک بازیکن محوری وجود دارد که همه قبولش دارند. ما بازیکنان بزرگ مانند وریا و فرشید اسماعیلی داریم منتها وریا پستش مدافع است. حضور چنین بازیکنی مهم است و اگر نداریم باید بسازیم. در حال حضار اگر علی کریمی قراردادش را امضا کند خوب است. این را هم باید بگویم که مسعود ریگی بازیکن بزرگی است. به نظرم او باتوجه به آماری که از خود به ثبت رسانده، خرید بسیار خوبی برای استقلال است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.