رویترز شامگاه پنجشنبه در گزارشی با عنوان "امیدهای آتش بس یمن در سال جاری" نوشت: خروج امارات از جنگ یمن، امیدها برای دستیابی به یک آتش‌بس سراسری در این کشور در سال جاری میلادی را تقویت می‌کند.

دو منبع دیپلماتیک در مصاحبه با رویترز گفتند که گفت وگوهای صورت گرفته در مورد یک آتش‌بس به رهبری سازمان ملل متحد که در زمان حاضر در شهر بندری الحدیده برقرار است، ممکن است تا پاییز امسال به یک آتش بس سراسری تبدیل شود. این اقدام راه را برای مذاکرات در خصوص تدوین یک چارچوب سیاسی برای پایان دادن به جنگ میان حوثی‌ها (انصارالله) و نیروهای یمنی تحت حمایت ائتلاف عربستان سعودی هموار می‌سازد.

به گفته منابع دیپلماتیک، امارات پس از چهار سال حضور در جنگ یمن در کنار نیروهای عربستان به این نتیجه رسیده است که این جنگ، پیروز نظامی ندارد و با توجه به افزایش تنش در منطقه خلیج فارس درصدد آن است تا هرچه سریع تر از این جنگ طولانی خارج شود.

یک منبع دیپلماتیک مطلع از بحث های صورت گرفته در منطقه، به رویترز گفت: با در نظر گرفتن چنین شرایطی، انتظار می رود که جنگ یمن تا ماه دسامبر سال جاری به پایان برسد.

عربستان سعودی و امارات در سال ۲۰۱۵ میلادی برای مقابله با نفوذ حوثی ها (انصارالله) به یمن حمله کردند و نتیجه این جنگ بعد از چهار سال، چیزی جز کشته و زخمی شدن دهها هزار شهروند غیرنظامی یمنی و از بین رفتن زیرساختهای این کشور نبوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.