افشین داوری درباره انتقاد رسانه ملی از سعید معروف و پاسخی که این ملی‌پوش والیبال در فضای مجازی داده بود، گفت : «تک تک بازیکنان تیم ملی آنقدر زحمت کشیده‌اند که واقعاً مطرح کردن بحث‌های این‌چنینی خوب نیست. این ورزشکاران ما بسیار برجسته و علاقه‌مند به کشور هستند و مشاهده کردید در این ایامی که مردم واقعاً نیاز به تقویت روحیه داشتند، چقدر تلاش کردند و چقدر منزلت کشور را بالا بردند.»

او گفت: «مهره و محور اصلی تمام اینها هم سعید معروف بود. این جوان ما از همه لحاظ ارزشمند است، اما در رسانه‌ها عنوان شد که تیم ملی حذف شده است و این مسائل به بازیکنان برمی‌خورد، چون این ملی‌پوشان زحمت می‌کشند و تلاش می‌کنند و منطقی نیست که به این شکل جلو برویم.»

سرپرست فدراسیون والیبال در ادامه گفت: «ما در بین ۱۶ تیم برتر دنیا به‌عنوان تیم دوم در لیگ ملت‌ها صعود کردیم و به جمع شش تیم برتر جهان رسیدیم، این یعنی آخر دنیا در والیبال. ضمن اینکه بین این شش تیم هم در رده پنجم قرار گرفتیم. در این شرایط باید ببینیم که این ملی‌پوشان از چه فضایی خارج شدند و به چه فضایی رسیدند و در این شرایط چه اتفاقات خوبی را ایجاد کردند.»

داوری گفت: «ملی‌پوشان ایران همگی ارزشمند هستند و از رسانه‌ها می‌خواهم که قدر این بچه‌ها را بدانند. بانوان نتیجه خوبی گرفتند، تیم جوانان هم که به جمع چهار تیم برتر دنیا راه یافته، تیم نوجوانان هم که قرار است به مسابقات قهرمانی جهان اعزام شود. همچنین تیم ملی بزرگسالان برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک، جام جهانی و قهرمانی آسیا آماده می‌شود، لذا نیاز است که قدر این ملی‌پوشان را بیشتر بدانیم.»

او در پاسخ به این پرسش که «آیا واکنش رسمی به گزارش پخش شده از صداوسیما نشان داده‌اید یا نه؟»، گفت: «فعلاً صحبت خاصی نداشته‌ایم، اما حتماً نامه‌ای خواهم نوشت، چون گفته بودند که تیم ملی حذف شده و این کاملاً غلط بود. همچنین این‌گونه مسائلی که مطرح می‌شود، برداشت‌های سخت و سردی را از جانب ملی‌پوشانی که تلاش زیادی انجام می دهند، به دنبال خواهد داشت. چنین برداشت‌هایی از کاپیتان تیم ملی که سال‌ها زیر این پرچم تمام وجودش را گذاشته و بیان چنین حرف‌هایی خوب نیست. این ملی‌پوشان شش هفته کامل تلاش کردند و مستحق این نوع برخوردها نیستند.»

سرپرست فدراسیون والیبال گفت: «من از همه و به ویژه سعید معروف که به‌عنوان بهترین پاسور نیز در مرحله گروهی معرفی شد، پشتیبانی می‌کنم. چرا مطرح می‌شود که تیم ملی حذف شده و کاری نکرده و این بازیکن می‌خواهد استراحت کند؟! علاوه بر سعید معروف، امیر غفور به‌عنوان امتیازآورترین بازیکن مرحله گروهی و سیدمحمد موسوی هم به‌عنوان بهترین مدافع انتخاب شدند. ما وقتی چنین چیزهایی را می‌بینیم، چرا می‌خواهیم ارزش این ملی‌پوشان را پایین بیاوریم؟ ما ایرانی هستیم و اینها فرزندان خودمان هستند. من از همه رسانه‌ها خواهش می‌کنم که قدر این بازیکنان را بیشتر بدانیم و از آنها حمایت کنیم.»

داوری در پایان گفت: «ملی‌پوشان وابسته به نظام، مملکت و پرچم ایران هستند و از جان‌شان مایه می‌گذارند و مستحق این نوع برخوردها نیستند. امیدوارم این موضوع اصلاح شود و قدر ملی‌پوشان را بیشتر بدانیم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.