علی‌رغم اینکه پیشتر سخنگوی دولت آلمان گفته بود هنوز تصمیمی برای مشارکت در طرح ائتلاف نظامی آمریکا در خلیج فارس نگرفته‌اند اما وزارت خارجه این کشور از تصمیم برلین برای پیوستن به پیشنهاد ناوگان دریایی انگلیس خبر داد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی ، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان طی گزارشی به پارلمان این کشور از این تصمیم برلین خبر داده و گفت که دولت به‌زودی این طرح را برای تصویب شدن به صحن علنی پارلمان ارائه می‌کند.

ماس طی جلسه‌ای کوتاه با اعضای کمیته امور خارجی پارلمان گفت که قصد دارند برای مشارکت در ائتلاف دریایی پیشنهادی انگلیس، چند فروند کشتی نظامی به آب‌های جنوب ایران بفرستد.

دولت انگلیس روز دوشنبه به کشورهای اروپایی پیشنهاد داده بود تا ناوگان دریایی با ماموریت حفاظت از کشتی‌های تجاری عبوری از تنگه هرمز و خلیج فارس ایجاد کنند تا از تکرار حوادثی مشابه توقیف نفتکش آنها توسط ایران رخ ندهد.

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه آلمان پیشتر با بیان اینکه گفت‌وگوهایی را با کشورهای فرانسه و انگلیس دربار ایده ماموریت دریایی اروپا در تنگه هرمز آغاز کرده‌اند، گفت هنور برای صحبت درباره مشارکت برلین در ائتلاف دریایی آمریکا زود است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.