به گزارش سانا، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سوریه مراتب انزجار شدید خود را از ادامه دخالت ویرانگر آمریکا در سوریه که با هدف طولانی کردن مدت بحران سوریه و پیچیده کردن آن و خدشه وارد کردن به وحدت و تمامیت ارضی سوریه است، اعلام می‌دارد.

این منبع سوری بیان کرد: سوریه مجدد مخالفت قاطع خود را با هرگونه تفاهم ترکیه و آمریکا که به مثابه تجاوز آشکار به حاکمیت و وحدت سوریه و نقض آشکار مبادی حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل است، اعلام می‌کند. بهانه‌هایی که رژیم ترکیه در تجاوز علیه سوریه مطرح می‌کند، کذب است و این را سیاست‌های این رژیم که همچنان رکن اساسی تروریسم است و حمایت نظامی و لجستیکی از تروریسم به عمل می‌آورد، آشکار می‌کند.

منبع سوری تاکید کرد: سوریه که با تروریسم از هشت سال قبل مبارزه می‌کند، مجدداً تاکید می‌کند که به تعقیب تروریست‌ها تا غلبه کامل بر آنها در سوریه و مقابله با همه طرح‌های تجزیه طلبانه ای که حاکمیت سوریه را تهدید می‌کند، ادامه خواهد داد. در عین حال سوریه بر حل بحران از طریق سیاسی و به دست خود سوری‌ها بدون دخالت خارجی و بازگشت ثبات به سوریه یکپارچه تاکید دارد. ملت سوریه که در مبارزه با گروههای تروریستی جانفشانی کرده است هرگز اجازه دراز دستی به حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آنرا نمی‌دهد و امروز بیش از هر زمان دیگری بر دفاع از جغرافیای سوریه و وحدت و تصمیم مستقل آن اصرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.