روسیه پیش از این نیز بارها از سوی مقامات ایالات متحده متهم به دخالت در انتخابات شده بود و این بار نیز مجلس سنا مدعی شده که احتمالا روسیه نقشی پررنگ در تقلب های انتخاباتی طی سال ۲۰۱۶ داشته است

 

این گزارش مدعی شده که روسیه احتمالا سیستم های انتخاباتی را در تمام ۵۰ ایالت آمریکا در سال ۲۰۱۶ مورد هدف قرار  داده اند. این داده ها توسط کمیته اطلاعاتی مجلس سنا نشان می دهند که دخالت های انتخاباتی روسیه به مراتب جدی تر و گسترده تر از آن است که تا پیش از این تصور می شود. با این وجود هیچ شواهدی مبنی بر این که می توان نتایج انتخابات را دستکاری کرد، وجود ندارد.

در جریان اولین بازنگری که توسط ناظران دولتی روسیه در ایلینویز در جریان انتخابات رخ داد، مشخص شد که هکرهای سایبری روسیه توانسته اند اطلاعات رأی دهندگان را حذف کرده یا تغییر دهند، اما هیچ شواهدی وجود ندارد که آنها این کار را انجام داده باشند. اما این گزارش جدید درست یک روز پس از آن اعلام شد که رابرت مولر، مشاور ویژه امور مداخلات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ که روی این پرونده کار می کند به مجلس نمایندگان گفت که روسیه هنوز در دموکراسی آمریکا دخالت می کند.

بر اساس گزارشی که دو سال پیش منتشر شده بود اعلام شد که هکر ها در ۳۹ ایالت تلاش کرده اند در انتخابات مداخله کنند. اما رقم فعلی تقریبا دو برابر رقم پیشین است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.