مدیرکل بهزیستی استان تهران ضمن تکذیب شایعه اخراج کودکان کار اتباع از کشور گفت: کودکان کار فاقد هویت که بدون مجوزهای قانونی وارد کشور شده‌اند توسط اداره اتباع در وزارت کشور و استانداری‌ها ساماندهی می‌شوند.

داریوش بیات‌نژاد در اسلامشهر، با اشاره به آخرین وضعیت کودکان کار اتباع بیگانه در استان تهران اظهار داشت: در مجموع کودکانی که در طول یک سال و نیم اخیر در استان تهران پذیرش و خدمات بهزیستی دریافت کرده‌اند حدود ۷۰ درصد کودکان اتباع خارجی از کشورهای افغانستان، پاکستان و بعضاً عراق بوده‌اند.

وی بیان کرد: علاوه بر این، از این تعداد کودکان کار غیر ایرانی که در استان تهران مشغول کار هستند قریب به ۷۰ درصد نیز مجوز قانونی برای ورود به کشور را نداشته‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ضمن تکذیب شایعه اخراج کودکان کار اتباع از کشور افزود: اخیراً اخباری در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده که قرار است تعدادی از این کودکان کار از کشور اخراج شوند که صحت ندارد.

بیات‌نژاد تصریح کرد: این تعداد کودکان کار که فاقد هویت، شناسنامه و مدارک شناسایی هستند و بدون مجوزهای قانونی وارد کشور شده‌اند توسط اداره اتباع در وزارت کشور و استانداری‌ها ساماندهی شده و اقدامات مؤثری در این زمینه صورت می‌گیرد و هیچ کودک کار که وارد کشور ایران شده اخراج نمی‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.