پیروز حناچی شهردار تهران در نشست خبری که در ستاد اجرایی انتخابات شورایاری‌ها برگزار شد با بیان این نکته که پنجمین دوره این انتخابات برای اولین بار به صورت مکانیزه برگزار می‌شود، گفت: این انتخابات بزرگترین مانور انتخابات الکترونیکی کشور است.

شهردار تهران با بیان اینکه بیش از حدود هفت هزار صندوق رای در کمتر از ۱۷۰۰ شعبه وجود دارد، گفت: رای‌گیری در حدود ۳۵۰ محله در حال برگزاری است و امیدواریم نتایج این انتخابات تاثیر بسزایی در کیفیت زندگی مردم شهر داشته باشد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه نتایج اولیه انتخابات ۱۲ شب اعلام می‌شود، گفت: نتایج قطعی بعد از بررسی شکایات و بررسی‌های نهایی اعلام می‌گردد.

وی در ادامه به آمار مشارکت در برخی محلات تهران اشاره کرد و گفت: بیشترین مشارکت بر اساس آمار تا این لحظه در منطقه چهار در محله گلشن، در محله نعمت آباد منطقه ۱۹ و محله شکوفه در منطقه ۱۹، پارس غربی در منطقه چهار و محله خزانه تا این لحظه به ثبت رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۱۲ هزار نفر در این انتخابات شرکت کردند گفت:  بیش از ۲۰ درصد ثبت نام کنندگان بانوان بودند و ۵۰ درصد دواطلبان را نیز زیر ۴۰ ساله‌ها تشکیل می‌دهند.

حناچی در مورد وقوع تخلفات احتمالی گفت: به دلیل آنکه انتخابات به صورت مکانیزه برگزار می‌شود آرای باطله نداریم اما ممکن است تخلفاتی در مورد تبلیغات در خارج از حوزه‌ها وجود نداشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.