هادی مدقق حذف قبوض کاغذی را در جهت طرح تحول دیجیتال دانست و بیان کرد: برای اجرای این طرح از همه درگاه‌های پرداخت قبوض از جمله پیامک، وب سایت و اپلیکیشن قابل نصب بر موبایل استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه صدور قبض الکترونیکی و پرداخت با تلفن همراه از سال‌های گذشته عملیاتی شده بود گفت: این روش خیلی فرا گیر نشد که امیدواریم فرهنگ این طرح نیز مانند دیگر فرآیند نهادینه شود.

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکین توانیربا اشاره به اینکه تاکنون ۷۰ درصد اطلاعات مشترکین و تلفن‌های همراه آنان جمع آوری شده است ادامه داد: درماه‌های گذشته قبض برق کاغذی در چند استان کشور حذف شده است.

مدقق با بیان اینکه ۳۶ میلیون مشترک برق در کشور وجود دارد گفت: شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور برای دریافت و آموزش نحوه ارسال اطلاعات مستاجرین، برچسب‌هایی روی کنتور‌های برق نصب می‌شود که اطلاعات قبض در آن درج شده است.

وی با اشاره به هزینه بر بودن اجرای طرح گفت: اجرای این طرح تحولی در پی خواهد داشت که ارزش افزوده آن شامل حال همه جامعه می‌شود.

مدقق موضوع حفظ محیط زیست را مهم‌ترین هدف اجرای این طرح دانست و افزود: مشترکین می‌توانند اطلاعات مربوط به قبوض برق را از سایت شرکت‌های توزیع برق دریافت کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.