در حالیکه اعلام خبر مهاجرت مزدک میرزایی به تیتر یک بسیاری از روزنامه‌های ورزشی و خبرگزاری‌ها تبدیل شد و بسیاری به آن واکنش نشان دادند، پیمان یوسفی که گفته می‌شود در کنار عادل فردوسی‌پور و محمدرضا احمدی از نزدیک‌ترین دوستان او به شمار می‌روند در طول هفته گذشته دست به سکوت زد.

یوسفی که پس از درگذشت بهرام شفیع، اجرا و تهیه‌کنندگی برنامه تلویزیونی ورزش و مردم را برعهده گرفته و با تیم جدید آن را به یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی تبدیل کرده است، در میان علاقمندان به فوتبال به گزارشگری شهرت دارد که بیش از سایر همکارانش از واژه‌ها، اشعار و ضرب‌المثل‌های ادبیات فارسی استفاده می‌کند.

اولین واکش پیمان یوسفی به مهاجرت مزدک میرزایی

او در پایان برنامه این هفته‌ی ورزش و مردم شعری از ناصرخسرو خواند که در آن با تشبیه میرزایی به «درختی» که ممکن است غربت «رونق و آب و زینت» آن را از بین ببرد برای آینده حرفه‌ای همکار قدیمی‌اش  به نوعی ابراز نگرانی کرد.

گَرد غربت نشود شسته ز دیدار غریب

گرچه هر روز سر و روی بشوید به گلاب

هر درختی که ز جایش به دگر جای برند

بِشود زو همه آن رونق و آن زینت و آب

این در حالیست که خبر مهاجرت مزدک میرزایی در میان اخبار پربیننده هفته این برنامه قرار نگرفت و به نظر می‌رسد سیاست تلویزیون سکوت در مقابل آن و بی‌اهمیت جلوه دادن این مهاجرت است.

پیمان یوسفی و مزدک میرزایی به عنوان تهیه‌کننده کارهای مشترکی مانند برازوکا، میدان، مستند مهمانی فوتبال و ... را برای تلویزیون ساخته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.