رویای سهراب نخستین بار برای حضور در جشنواره فیلم فجر اقدام کرد اما نتوانست نظر هیات انتخاب را جذب کند، باید دید این اثر خاص سینمایی که به نوعی به زندگی شاعر معاصر می پردازد، می‌تواند مخاطبان سینما را راضی از سالن خارج کند یا نه. 

2200595_595

قوی‌تن کارگردان این فیلم سینمایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره ساخت این اثر گفت: همیشه در کوچه و خیابان مردم به من گفته اند که شبیه زنده یاد سهراب سپهری شاعر کشورمان هستم و این پیشنهاد را بارها و بارها از سوی مردم دریافت کرده ام که چرا با این شباهت فیلمی درباره سهراب سپهری نمی سازم.

وی با اشاره به دغدغه ساخت فیلمی در مورد سهراب سپهری خاطرنشان کرد: سالهاست که در حال تحقیق و پژوهش در مورد شخصیت سهراب سپهری هستیم و ساخت فیلمی از زندگینامه این شاعر عزیز ایرانی همواره برای من دغدغه بوده و قطعاً آن را تبدیل به فیلمی خواهم کرد. اینکه چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد مشخص نیست اما قطعاً به وقوع خواهد پیوست.

1940132_908

این فیلم با وجود مضمون خاص خود از حضور بازیگران سرشناسی بهره می‌برد، بازیگرانی که شاید حضورشان در کنار یکدیگر باعث فروش مناسبی برای این اثر سینمایی شود.

علاوه بر علی قوی تن در نقش سهراب سپهری، بهاره کیان افشار، ترلان پروانه، لاله اسکندری، مهدی سلطانی، ابوالفضل میری، مینا جعفرزاده، محمد برسوزیان، فروغ امجدی، حسین محمدیان، حسن علیرضایی، داوود خلیلی، مرتضی مرتضایی، شادی عزیزی، فاطمه کرمپور، مهرداد داوری، سمیه آقایی، ریحانه بابارضایی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. 

1940133_190

کارگردان فیلم "رویای سهراب" دلیل پذیرفته نشدن فیلمش را در جشنواره فیلم فجر اینگونه شرح داد: من فکر می‌کنم شاید ما در زمان مناسبی که جشنواره تعیین کرده بود اثر به دبیرخانه نرساندیم و فیلم به دلیل شرایط و مقررات حاکم بر جشنواره رد شده است.

وی در همین رابطه تاکید کرد: متاسفانه ما فیلم کمی دیرتر از وقت معمول به دبیرخانه تحویل دادیم اما در مجموع این را می‌گویم که رویای سهراب با مقررات سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر مطابقت نداشت و این توفیق نصیب ما نشد تا فیلم را در جشنواره رونمایی کنیم. من در جشنواره به چیزی معتقدم که شاید برای بقیه قابل قبول نباشد و آن اینکه از نظرم عدم انتخاب رویای سهراب نه دست هیات انتخاب و نه دست گروه تولید بود و لابد صلاح بر این بوده که این فیلم در جشنواره حضور نداشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.