وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در دیدار با عبدالفتاح السیسی در قاهره، مدعی شد که جهان باید از تلاش‌های وی برای برقراری امنیت در مصر قدردانی کند. «یووال اشتاینتیس» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی که برای شرکت در دومین نشست «گاز خاورمیانه» در قاهره به سر می‌برد، روز پنجشنبه (دیروز) با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار کرد.

به نوشته نشریه  اسرائیل هیوم، او در دیدار با السیسی گفت: «جهان نیاز دارد تا از سهم رهبری مصر در ایجاد ثبات در کشور قدردانی کند و این ثبات برای منطقه حیاتی است.»

«یووال اشتاینتیس» همچنین به السیسی گفت که باید تمامی کشورهای منطقه در خصوص اکتشافات بیشتر گاز (بیش از چیزی اکنون صورت می‌گیرد) تلاش کنند.

او مدعی شد: «کشورهایی که درگیری و مقابله را به جای همکاری برگزیده‌اند از این کاروان عقب می‌مانند اما ما کشورهایی هستیم که می‌خواهیم همکاری کنیم و به زودی در این راستا اقدام خواهیم کرد.»

او با اشاره به قرارداد ۱۵ میلیارد دلاری صادرات گاز از سرزمین اشغالی به مصر گفت که این قرارداد پس از پیمان «کمپ دیوید» مهم‌ترین همکاری دو کشور در زمینه اقتصادی به شمار می‌رود.

او که در بدو ورود به قاهره از امکان افزایش صادرات گاز به مصر سخن گفته بود در دیدار با «طارق الملا» وزیر انرژی مصر نیز در خصوص همکاری‌ها دو جانبه و ساخت لوله‌های بیشتر برای انتقال گاز سخن گفت. رژیم صهیونیستی قرار است صادرات گاز از سرزمین اشغالی را از سال جاری میلادی آغاز کند.

 در این نشست همچنین وزرای کشورهای قبرس، یونان، اردن، ایتالیا، فرانسه و آمریکا و تشکیلات خودگردان نیز حضور داشتند.

پیش از آغاز این نشست، «طارق الملا»، وزیر انررژی مصر، «یووال اشتاینتیس» وزیر انرژی اسرائیل و «ریک بری» وزیر انرژی آمریکا از اهرام مصر دیدن کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.