«ایلی کوهن» وزیر اقتصاد و صنعت رژیم صهیونیستی در پاسخ به قطع همکاری‌های تشکیلات خودگردان با این رژیم مدعی شد که فلسطینی‌ها هزینه این کار را به زودی خواهند داد.

به نوشته پایگاه خبری عربی۲۱، او در گفت‌و‌گو با روزنامه اسرائیل هیوم، مدعی شد که تشکیلات خودگردان پیش از این نیز به هیچ یک از توافقات با اسرائیل التزامی نداشت که اکنون بخواهد عمل به آن‌ها را متوقف کند.

این عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی همچنین افزود: «فلسطینی‌ها پس از توقف توافقات با اسرائیل می‌خواهند چه کاری انجام دهند؟  محمود عباس می‌خواهد چه کاری کند؟ آیا دوباره می‌خواهد علیه اسرائیل در مدارس تحریک کند؟ یا می‌خواهد حقوق خانواده‌های کسانی که علیه اسرائیلی‌ها دست به عملیات می‌زنند را پرداخت کند؟ او پیش از این نیز این کارها را انجام می‌داده.»

عباس شامگاه دیروز (پنجشنبه)  طی سخنرانی خود در رام‌الله در واکنش به تخریب بی سابقه ۱۰۰ واحد مسکونی فلسطینیان در نزدیکی بیت‌المقدس گفت که شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) تصمیم به توقف همه همکاری‌های خود با رژیم صهیونیستی گرفته و برای اجرای آن مکانیزم‌هایی وضع کرده است.

او گفت: «ما هرگز تن به دیکته‌ها و تحمیل مسائل حاکم بر روی زمین با توسل به قدرت ظالمانه، به ویژه در قدس نخواهیم داد و همه اقدامات حکومت اشغالگر در قدس انجام می‌دهد، غیر قانونی و باطل است». 

رژیم صهیونیستی این هفته رژیم صهیونیستی این هفته ۱۰۰ واحد مسکونی فلسطینیان را در منطقه «صور باهر» قدس به بهانه اینکه مالکان آن‌ها جواز ساخت نداشتند، تخریب کرد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.