به گزارش بلومبرگ، مدتی پیش شرکت اپل درخواستی را به رئیس جمهور ایالات متحده ارائه کرد و بر اساس آن سعی داشت تا از حجم تعرفه های وارداتی که برای قطعات مک پرو معین می شود بکاهد، اما در شرایطی که ابتدا پیشبینی می شد این اتفاق رخ دهد، اکنون به نظر می رسد این ادعا تایید نشده و خبری از معافیت های وارداتی نیست.

رئیس جمهور ایالات متحده؛ دونالد ترامپ در توییتر گفت که او موافق لغو تعرفه های جدید مک بوک اپل نیست و این شرکت را از  تعرفه های واردات از چین معاف نخواهد کرد. در این توییتر صراحتا تاکید شده که؛ "اپل برای بخش های خاصی از مک بوک پرو  که در چین ساخته شده است، تخفیف دریافت نمی کند. آنها را در ایالات متحده آمریکا بسازید، بدون تعرفه! »

اوایل هفته گذشته در خبرهایی اعلام شد که اپل از دولت ترامپ خواسته است تا بخش های جدید مک بوک پرو خود را از تعرفه های کالاهای وارد شده از چین خارج کند. بر اساس این خبرها اپل قصد داشت بخش هایی مثل قاب فولادی ضد زنگ مک پرو، کابل های داخلی و مدار، منبع تغذیه و دیگر موارد را از تعرفه ها معاف کند. اما این اتفاق رخ نداده است.

جالب است که دونالد ترامپ توییت مذکور را در شرایطی منتشر کرده که در نظر دارد به زودی با مقامات ارشد چین در خصوص اختلافات داخلی و تجاری مذاکره کند. اما به نظر می رسد همانطور که پیشبینی می شد مسیر این توافق و حل اختلاف بسیار طولانی خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.