"جرد ندلر" به همراه اعضای دموکرات این کمیته روز جمعه در جمع خبرنگاران این مطلب را مطرح کرد و با اشاره به اظهارات رابرت مولر مسئول کمیته تحقیقات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۲۰۱۶، افزود: گزارش مولر نشان می دهد رئیس جمهوری آمریکا از دخالت عوامل خارجی در انتخابات، بهره مند شده است.

وی تاکید کرد: ما به فراخواندن شاهدان کلیدی در این مساله برای ادای توضیح، ادامه می دهیم.

دیگر اعضای دموکرات هم تاکید کردند که فراخواندن شاهدان به این کمیته، اقدامی ضروری برای فرایند استیضاح رئیس جمهوری است.

آنها با تاکید بر اینکه مولر در ادای توضیحات خود، ترامپ را تبرئه نکرد، افزودند: مولر عناصر جرم را در مساله دخالت در انتخابات و جلوگیری از اجرای عدالت، نشان داد.

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان بار دیگر با تاکید بر گزارش و اظهارات بازرس مولر، اظهار کرد: مولر تصریح کرد که ما از سوی روسیه در انتخابات مورد حمله قرار گرفتیم.

ندلر افزود: اینکه ترامپ به طور مداوم می گوید هیچ تبانی با روسیه و هیچ گونه جلوگیری از اجرای عدالت وجود نداشته است، صحیح نیست چرا که مولر او را تبرئه نکرد.

مسئول کمیته تحقیقات انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در کمیته قضایی مجلس نمایندگان حاضر شد و به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

او در این نشست، ترامپ را از اتهام جلوگیری از اجرای عدالت تبرئه نکرد و گفت مطابق رویه وزارت دادگستری، رئیس جمهوری مستقر تحت تعقیب کیفری قرار نمی گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان ترامپ را بعد از قدرت، به دلیل این اتهامات مورد تعقیب قرار داد، به صراحت پاسخ مثبت داد.

مولر در اظهارات خود تصریح کرد که روسیه قصد دخالت در انتخابات ریاست جمهوری را داشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.