گرچه تیم های بزرگ زیادی چون بارسلونا و پاری سن ژرمن خواهان جذب ماتیس دی لیخت بودند، اما وی در نهایت تصمیم گرفت راهی یوونتوس شود. کریستیانو رونالدو بعد از فینال لیگ ملت های اروپا بین هلند و پرتغال از ماتیس دی لیخت خواست راهی یووه شود اما این مدافع جوان معتقد است دلایل زیادی برای انتقال وی به تورین وجود داشته است.

ماتیس دی لیخت گفت: "من به خوبی در کنار هم تیمی هایم کار می کنم. بازیکنان یوونتوس بسیار خوب هستند و من هر روز از آنها چیز جدیدی یاد می گیرم. بازیکنان با تجربه زیادی در یوونتوس حضور دارند و من واقعا از حضور در این تیم خوشحال هستم. از تماشای سطح بالای بازیکنان شگفت زده می شوم، همه آنها متمرکز و قوی هستند بازی کردن کنار چنین بازیکنان بزرگی دشوار است اما من بهترین عملکرد خود را ارائه خواهم داد.

کریستیانو رونالدو؟ او عامل اصلی انتخاب یوونتوس از سوی من نبود. عوامل متعددی باعث شد من تصمیم به پذیرفتن پیشنهاد یوونتوس بگیرم اما واضح است که وقتی بازیکن بزرگی مانند کریستیانو رونالدو چیزی به شما می گوید خوشحال کننده است اما این موضوع عامل اصلی انتخاب من نبود.

رقابت برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی؟ صادقانه نمی دانم و خیلی در مورد این موضوع فکر نمی کنم. تعداد زیادی بازیکن خوب در دفاع یووه وجود دارد و ما همه باید برای بازی کردن باید مبارزه کنیم."

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.