عوض کردن پست برای وحید امیری، یک اتفاق عادی شده است. او در نفت تهران وینگر چپ و هافبک تهاجمی بود، در پرسپولیس مقطعی به عنوان مهاجم نوک بازی کرد و در جام جهانی ۲۰۱۸، بهترین بازی‌های دوران بازی‌اش را در پستی جدید انجام داد. کی‌روش که در پست وینگر از بازیکنانی مثل جهانبخش، طارمی و انصاری‌فرد استفاده می‌کرد، امیری را یک خط عقب‌تر برد و به عنوان هافبک میانی تیم ملی، در کنار امید ابراهیمی گذاشت. امیری فراتر از انتظار، در جام جهانی توانست یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی باشد و با درخششی فوق العاده، تصاویر ماندگاری برای طرفداران تیم ملی بسازد.

بعد از سه بازی جام جهانی، امیری یک سال به ترکیه رفت و حالا در بازگشت، به نظر می‌رسد باید برای یک فصل کامل بازی در پستی مشابه جام جهانی آماده شود. پرسپولیس که فصل پیش ترابی، نعمتی و عالیشاه را در پست وینگر در اختیار داشت، این فصل امیری و احمدزاده را هم به آن‌ها اضافه کرده است. کالدرون هم برای استفاده از بیشترین پتانسیل ممکن، فعلا امیری را در پست هافبک میانی جلوتر از هافبک دفاعی تیم گذاشته و بازی با نیروی زمینی، عالیشاه در کنار او بازی کرد. امیری در این بازی با نمایشی خوب، یک پاس گل داد. با این ترکیب، جا برای فرشاد احمدزاده و ترابی در پست وینگر هم باز شده است. البته در این بازی کامیابی‌نیا در ترکیب پرسپولیس نبود و با بازگشت او، نوراللهی می‌تواند یک خط جلوتر بیاید و زوج امیری در خط هافبک بشود.

بازیکنی که ۲۶۶ دقیقه در جام جهانی، بازی در این پست را تجربه کرد و بهترین موقعیت ایران مقابل اسپانیا را ساخت، بعید است فصل آینده مشکلی با جا افتادن در پست جدیدش داشته باشد. علاوه بر اینکه او در این پست، درست پشت سر ترابی به عنوان وینگر چپ بازی خواهد کرد و می‌تواند، زوج ویرانگری با او بسازد. به خصوص که در دفاع هم با حضور همزمان نادری و انصاری، دست پرسپولیسی‌ها حسابی پر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.