‌کمال دهقان منشادی در گفت‌وگو با ایسنا‌ در خصوص افزایش قیمت بلیط پروازهای داخلی به ویژه بوشهر به مقصد تهران گفت: سیاست گذاری و مدیریت قیمت بلیت پروازها و نظارت بر این امر بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است و فرودگاه در این قضیه نقشی ندارد.

وی افزود: این موضوع تابع عرضه و تقاضا است، بنابراین در مواقعی که تقاضا بیشتر از عرضه می شود قیمت ها نیز افزایش می یابد.

مدیرکل فرودگاه‌‌های استان بوشهر اظهار کرد: دلیل افزایش قیمت در شرایط کنونی این است که تعداد زیادی از هواپیماهای شرکت ایران ایر پروازهای حج را انجام می دهند، بنابراین به اجبار تعدادی از پروازهای داخلی باطل شده اند و این بر قیمت ها تاثیر گذاشته است.

دهقان منشادی تاکید کرد: با توجه به اینکه مقصد ۷۰ درصد پروازهای فرودگاه بوشهر تهران و پس از آن مشهد است‌ و به دلیل حجم بالای پروازها احتمال وقوع چنین مواردی در این مسیرها بیشتر می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: به طور کلی طبق قانون پنج ساله برنامه پنجم توسعه، در خصوص قیمت بلیط هواپیما در کل کشور آزادسازی انجام شده است و البته نرخ قیمت ها گاها بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می شود.

مدیرکل فرودگاه‌‌های استان بوشهر بیان کرد: در اواخر سال گذشته یک تیم از سازمان هواپیمایی کشوری به بوشهر آمده‌ و به همراه اداره کل تعزیرات و صنعت و معدن جلساتی را برگزار کرده ‌است، همچنین بازدیدهایی از آژانس های هواپیمایی داشتند که می توان مجددا چنین جلسه ای را تشکیل داد، ولی در برهه زمانی فعلی پس از اتمام پروازهای حج قیمت ها به روال قبلی بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ شرکت‌ هواپیمایی در فرودگاه بوشهر فعالیت دارند، ادامه داد: در خصوص تاخیرها و مشکلات پرواز، شرکت های هواپیمایی مسئول آن هستند و نظارت نیز توسط سازمان هواپیمایی کشوری انجام می شود، ولی به طور کلی تاخیر این شرکت ها به نسبت گذشته کمتر شده است و البته باید بگویم ابطالی پروازهای دو یا سه هفته اخیر به سبب پروازهای حج است.

‌دهقان منشادی تصریح کرد: در طول هفته حدود ۹۰ پرواز از طریق فرودگاه بوشهر انجام می‌شود و مسیرهای پروازی تهران، مشهد، اصفهان، کیش و خارگ هستند.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌‌های بوشهر، تعداد مسافرها متغیر است‌ و در سال ۹۷ تقریبا ۵۰۰ هزار مسافر از طریق فرودگاه بوشهر جابجا شده‌ اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.