میقات حبیبیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه طرح کنترل آلودگی هوا با هدف کاهش تردد خودروها در هسته میانی شهر و کاهش آلودگی هوا به اجرا در آمده است، اظهارکرد: آلودگی هوا خسارات جبران ناپذیری برای شهروندان به دنبال دارد.

 

وی تصریح کرد: آلودگی هوا ازجمله چالش‌های زیست ‌محیطی جامعه امروزی است که درصورت بی‌توجهی به آن و ادامه فعالیت غیراصولی انسان‌ها، پیامدهای جبران ‌ناپذیری را در زندگی شهروندان به جا می گذارد؛ چالشی که حل آن عزم جدی سیاستگذاران و مدیران شهری را می‌طلبد تا با اجرای برنامه‌های بلندمدت برای رفع این مهم تلاش کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: مردم باید بدانند آلودگی هوا چه هزینه‌هایی برای سلامت و اقتصاد شهر به دنبال دارد. در اینصورت است که با اجرای چنین طرح‌هایی که در راستای کاهش الودگی هواست صرفا به عنوان یک محدودیت ترددی نگاه نخواهند کرد و احساس رضایت بیشتری از آن خواهند داشت.

حبیبیان تاکید کرد: طرح‌هایی مانند طرح ترافیک و طرح زوج و فرد، به منظور کاهش آلودگی هوا به اجرا در آمدند اما در دراز مدت کارایی لازم را از دست دادند. طرح هایی از این دست باید به‌صورت مدون بازنگری و مدل‌سازی شوند تا بتوانند اهداف جامع و کلان مورد نظر را محقق کنند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.