به گزارش رویترز براساس آمارهای منابع صنعتی و کشتیرانی، میزان واردات نفت هند از ونزوئلا ۴۷۵ هزار و ۲۰۰ بشکه در روز در ماه ژوئن افزایش یافت که نسبت به ماه گذشته دو برابر شده و به بیشترین میزان ۲۱ ماه گذشته رسیده است. 

واشنگتن تحریم‌هایی را روی شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا در ماه ژوئن اعمال کرد،‌شرکت‌های حقیقی «رلیانس اینداستری» و «نایراانرژی» هند خریداران نفت ونزوئلا هستند. این دو شرکت به رغم تحریم‌های آ‌مریکاعلیه ونزوئلا اقدام به خرید نفت از این کشور می‌کنند. 

شرکت‌های هندی علاوه بر خرید نفت از شرکت دولتی PDVSA، از شرکت روسنفت نیز نفت می‌خرند که این شرکت برای تسویه بدهی‌های خود با ونزوئلا اقدام به خرید نفت در سطح گسترده از این کشور می‌کند. 

روسیه از سال ۲۰۰۶ تاکنون تقریبا ۱۶ میلیارد دلار به ونزوئلا وام داده است که توانسته سیستم انتقال نفت  این کشور را تسریع ببخشد. شرکت نفتی «نایراانرژی» هند در ماه ژوئن ۹۴۰ هزار تن نفت از ونزوئلا خریداری کرد و تقریبا به همین میزان هم از شرکت روسنفت روسیه نفت گرفته است. 

شرکت رلیانس هند هم که قرارداد ۱۵ ساله با شرکت دولتی برزیل در سال ۲۰۱۲ برای خرید تا ۴۰۰ بشکه در روز منعقد کرده در ماه ژوئن حدود یک میلیون تن نفت از ونزوئلا خریداری کرده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.