یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان با محمدجواد ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفر بن علوی به تهران و دیدار با ظریف مورد توجه رسانه‌های بین المللی قرار گرفت.

آناتولی نوشت: وزیر امور خارجه عمان وارد ایران شد. وی در این تهران با محمد جواد ظریف دیدار کرد. این سفر در حالی صورت گرفته است که تنش میان ایران و آمریکا و تنش در خلیج فارس افزایش یافته است. از سویی عده‌ای سفر بن علوی را در راستای آرام کردن تنش میان ایران و‌ آمریکا دانسته‌اند.

رویترز هم در خبری به این دیدار پرداخت و در این خصوص نوشت: عمان در تلاش است تا تنش میان ایران و‌ آمریکا را کاهش دهد. یوسف بن علوی در راستای کاهش تنش‌ها به تهران سفر کرده است و به دیدار محودجواد ظریف رفته است.

یورو نیوز هم هدف سفر این مقام عمانی را به ایران کاهش تنش‌های حاضر دانست.

تایمز آو عمان نیز در خبرهای خود دیدار یوسف بن علوی و محمد جواد ظریف را پوشش داد. این خبرگزاری محورهای این دیدار را توسعه روابط دوجانبه و تلاش برای گسترش صلح و امنیت در تنگه هرمز عنوان کرد.

ینی شفق نیز رسانه مهم دیگری بود که در اخبار امروز خود به سفر یوسف بن علوی به ایران پرداخت. در این خبر می‌خوانیم: نخست وزیر عمان با محمدجواد ظریف در تهران دیدار کرد. این دیدار در شرایطی رخ داده است که تنش در خلیج فارس به بالاترین حد خود رسیده است.

دویچه وله هم به سفر وزیر امور خارجه عمان به ایران پرداخت و هدف این سفر را بحث پیرامون نفتکش‌های توقیفی و آرام کردن تنش‌ها دانست.

بی‌بی سی نیز در اخبار امروز خود به دیدار وزرای امور خارجه ایران و عمان پرداخت.

الجزیره نیز رسانه دیگری بود که خبر سفر وزیر امور خارجه عمان به ایران را منتشر کرد. در این خبر آمده است. یوسف بن علوی وارد ایران شد و با محمد جواد ظریف در مورد مسائل و روابط دو جانبه و مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و گفت‌وگو کرد.

الشرق الاوسط، هم به این دیدار پرداخت و هدف این سفر را آرام کردن تنش‌ها و بحث در خصوص نفتکش‌های توقیفی دانست.

رسانه‌هایی مانند المنار، خبرگزاری فرانسه، مالای میل، تایمز آو ایندیا نیز در اخبار امروز خود به دیدار مقام‌های ایرانی و عمان پرداختند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.