به گزارش اسپوتنیک،در ادامه رفتار‌ها و برخورد‌های غیرانسانی ماموران اداره اعمال مهاجرت و گمرک آمریکا، اخیرا ویدئویی از برخورد وحشیانه افسران این اداره با یک مرد مهاجر در مقابل چشمان دو کودکش منتشر شد که انتقادات زیادی را نیز به دنبال داشت.

انتشار ویدئویی از دستگیری یک مرد مهاجر توسط ماموران اداره اعمال مهاجرت و گمرک آمریکا (آی‌سی‌ای) در «کانزاس سیتی» ایالت «میسوری» آمریکا ضمن برانگیختن خشم عمومی از برخورد‌های خارج از چارچوب قوانین افسران این اداره، سبب بروز سردرگمی‌های گسترده‌ای در مورد قوانین مهاجرت فدرال شده است.

در ویدئوی منتشر شده از این حادثه که توسط همسر این مرد تهیه و پخش شد، مرد مهاجر تلاش دارد تا برای افسران توضیح بدهد که اگرچه غیرقانونی وارد آمریکا شده ، اما وی یک سرآشپز سختکوش است که خشونت طلب نیست.

در پی تلاش افسران برای خارج کردن وی از خودرویش با اعمال زور و شکستن شیشه و در مقابل چشمان دو کودکش، وی با اشاره به حضور کودکان در خودرو به پلیس گفت: " این مال شخصی من است و شما نمی‌توانید این کار را بکنید. ".

اما افسران پلیس در میانه فریاد‌های کودکان این مرد مهاجر، با شکستن شیشه خودرو وی را از ماشین بیرون کشیدند.

 

مردم شهر کانزاس سیتی صدمات ناشی از این رویداد برای کودکان و استفاده از اعمال زور بی وجه را نگران کننده خواندند.

از سوی دیگر ابهامات قانونی نیز در مورد ورود مهاجران با خودرو به صورت غیرقانونی به آمریکا نیز در پی این حادثه مطرح شده است.

در حادثه مشابهی در «نشویل» ایالت «تنسی»، مردم با تشکیل حلقه انسانی در اطراف خودرو به کمک مرد مهاجر و کودک ۱۲ ساله اش رفتند.

سیاست "تحمل صفر" «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در مورد مهاجران تاکنون با آسیب‌های زیادی همراه بوده و مشکلات زیادی را در پی داشته است

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.