محمد شریعتمداری امروز (شنبه) در همایش کار و کارآفرینی برای جوانان اظهار کرد: امروز دنیا به سمت ابتکار و خلاقیت حرکت کرده است. برای رشد و توسعه اقتصادی باید به سمت استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و ایجاد یک ارتباط کامل میان فضای دانشگاهی و محیط‌های شغلی حرکت کرد.

به گفته وی، دولت دوازدهم تلاش کرده با استفاده از این همین رویکرد شورای عالی همکاری، فنی و حرفه‌ای کشور را راه‌اندازی کند تا در قالب آن یک ارتباط مثبت میان این محیط‌ها و فضاهای شغلی فراهم شود.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان این که نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان ایران کاهش یافته اما بر تعدادشان افزوده شده است، تاکید کرد: امروز حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان، بیکار هستند که این مسأله نشان می‌دهد ما نتوانسته‌ایم بسیاری از آنها را بر اساس نیاز اقتصادی کشور جذب و تربیت کنیم. برای حل شدن این موضوع باید روابط حاکم بر بازار کار تغییر کند و با استفاده از ظرفیت‌ها شرایط برای به‌کارگیری این نیروها فراهم شود.

شریعتمداری با اشاره به ظرفیت واحدهای فنی و حرفه‌ای برای همکاری با کارآفرینان اظهار کرد: ما نیمی از این واحدها را برای ارائه خدمات ارزان‌قیمت به کارآفرینان بسیج کرده‌ایم که نتیجه آن تربیت نیروهایی مناسب با فضای روز اقتصادی و پیگیری اولویت‌ها در این حوزه است. دولت تمام تلاش خود را در این حوزه به کار می‌بندد تا از ظرفیت جوانان برای کارآفرینی و ورود به بازار کار استفاده شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.