«عبدالله دوم»، پادشاه اردن شنبه (پنجم مرداد) به امارات متحده عربی سفر و با «محمد بن زاید»، ولی‌عهد ابوظبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

پادشاه اردن بعد از این دیدار در حساب توییتری خود نوشت از اینکه در بین خانواده خود در ابوظبی‌ست، خوشحال است. او همچنین آرزو کرده است که «دوستی و محبت بین دو کشور و دو ملت همانند خانواده‌های آن‌ها تداوم داشته باشد».

تصاویری که از این دیدار منتشر شده است، او را در حالی نشان می‌دهد که بن‌زاید به استقبال او آمده است. در تصویری دیگری نیز او در جمع افرادی (کودک و بزرگسال) که به احتمال زیاد اماراتی هستند، رو به روی ولی‌عهد ابوظبی نشسته است. با این حال، تصویری دیگری نیز وجود دارد که پادشاه اردن در خلوت با ولی‌عهد ابوظبی در حال گفته‌وگو است.

هنوز مشخص نیست که عبدالله دوم در سفر امروز خود با مقامات امارت دبی از جمله شوهر خواهش «محمد بن راشد آل مکتوم» دیداری داشته یا نه.

رسانه‌های اماراتی و اردنی در این باره نوشتند که دو طرف در این دیدار بر لزوم تقویت روابط و افزایش همکاری و محکوم کردن اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در تخریب خانه‌های فلسطینیان در قدس تأکید کردند.

این اولین سفر عبدالله دوم به امارات بعد از افشای ماجرای فرار خواهر ناتنی‌اش «هیا»، زن حاکم دبی است. هیا بنت الحسین حدود یک ماه پیش به شکل مخفیانه از امارات گریخت و بعد از ورود به آلمان، درخواست پناهندگی داد.

برخی منابع آگاه در آن زمان مدعی شدند که هیا با همدستی ولی‌عهد ابوظبی قصد داشت علیه برادرش کودتا کند که با افشای این امر، مجبور شده است برای در امان ماندن از عواقب این اقدام خود به اروپا فرار کند.

هنوز علت دقیق فرار همسر حاکم دبی مشخص نیست ولی آنچه که مورد تأیید برخی از رسانه‌های مهم قرار گرفته، درخواست طلاق غیابی او از همسرش «محمد بن راشد» است.

نکته جالب این ماجرا این است که فرار هیا به آلمان و درخواست اقامت او در لندن همزمان شد با مرگ «خالد القاسمی»، پسر ۳۹ ساله حاکم شارجه در لندن.

روزنامه الخبار لبنان در مطلبی امروز به این ماجرا پرداخت و بنا بر اطلاعات خود مدعی شد که محمد بن زاید دستور ترور پسر حاکم شارجه را صادر کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.