«طارق احمد» در بیانیه ای یادآورشد که مقام های بحرین از موضع انگلیس در این باره مطلع بوده و «ما با دولت این کشور درباره تاثیر این مسائل در سطح روابط دو جانبه از طریق شورای حقوق بشر سازمان ملل در ارتباط هستیم.»

رژیم آل خلیفه در ادامه اقدام های سرکوبگرانه خود دو فعال سیاسی را به اتهام آنچه اقدامات تروریستی اعلام می کند، اعدام کرد.

سازمان عفو بین الملل روز جمعه با ابراز نگرانی از احتمال اجرای قریب الوقوع اعدام دو فعال سیاسی بحرینی، از شاه این کشور خواست فورا اجرای این حکم را متوقف کند.

عفو بین المللی افزود که خبرهای وحشتناکی از احتمال اعدام قریب الوقوع «علی العرب» و «احمد الملالی» منتشر شده که در محاکمه ای ظالمانه و با استناد به اعتراف های اجباری به اعدام محکوم شدند.

این سازمان در گزارش خود آورده بود که بحرین باید فورا  اجرای حکم اعدام این دو شهروند را متوقف کند. این دو فرد احتمالا طی ۲۴ ساعت آینده جان خود را از دست خواهند داد و باید متحدان بحرین به ویژه آمریکا و انگلیس قاطعانه از مقام های این کشور بخواهند تا اعدام آن ها را متوقف کنند.

در همین حال «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه حقوق ‌بشر سازمان ملل با صدور بیانیه ای از رژیم آل خلیفه خواست تا فورا حکم اعدام این دو فعال سیاسی را لغو کرده و به اجرای قوانین بین المللی پایبند باشد.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون شاهد موج اعتراض های مردمی است که خواستار اصلاحات سیاسی در این کشور هستند.

به گفته فعالان بحرینی، شمار زیادی از شخصیت ها و رهبران گروه های مخالف، پزشکان، معلمان، دانش آموزان و کارمندان بخش عمومی در زندان های بحرین شکنجه شده اند.

رژیم آل خلیفه با حمایت های دولت های غربی از جمله انگلیس و با کمک نظامیان عربستان و ماموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره در بحرین مستقر شده اند، اعتراض های مسالمت آمیز مردمی این کشور را با شدیدترین شکل سرکوب می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.