اسپیس گزارش داد، کپسول دراگون سوار بر موشک "فالکون ۹" پنجشنبه به فضا پرتاب شد.

حال شرکت سازنده یعنی "اسپیس ایکس" رسما اعلام کرده که این کپسول روز شنبه(۲۷ ژوئیه) با موفقیت به "ایستگاه فضایی بین‌المللی" رسید و رکورد جدیدی را برای خود ثبت کرد.

زمانی‌ که ایستگاه فضایی بین‌المللی و دراگون در فاصله ۴۳۰ کیلومتری فراز ساحل جنوبی شیلی در جنوب آمریکا بودند، توسط بازوی رباتیک ایستگاه فضایی به یکدیگر متصل شدند. 

"نیک هگ"(Nick Hague) فضانورد ناسا به مرکز کنترل ماموریت ناسا در هوستون این پیام را مخابره کرد که ما به تیم تحقیقاتی ماموریت که در سراسر جهان گسترش یافته است، تبریک می‌گوییم که وسیله نقلیه‌ای مثل دراگون را به این نحو به مقصد رساندند.

وی ادامه داد، دراگون پر از محموله‌های علمی و چیزهای گوناگون است که باعث می‌شود ما مشغول باشیم. به این ترتیب ماموریت همچنان ادامه دارد.

با انجام این ماموریت دراگون رکورد شکست و برای سومین بار موفق به تحویل محموله به "ایستگاه فضایی بین‌المللی"(ISS) شد.

دراگون پیش از این در آوریل ۲۰۱۵ و دسامبر ۲۰۱۷ این ماموریت را انجام داده بود.

در این ماموریت دراگون محموله‌هایی از قبیل تجهیزات آزمایشگاهی با وزن ۲ هزار و ۲۶۸ کیلوگرم را به فضانوردان مستقر در "ایستگاه فضایی بین‌المللی" رساند.

از این میان، هزار و ۱۳۵ کیلوگرم مربوط به تجهیزات و لوازم علمی است که انجام چندین آزمایش در این آزمایشگاه فضایی را ممکن می‌سازد.

از میان آزمایش‌هایی که انجام خواهد شد، می‌توان به بررسی نحوه ارتباط میکروب‌ها با سنگ‌ها در شرایط بی‌وزنی اشاره کرد.

هدف از انجام این آزمایش کمک به توسعه تدابیر استخراج‌های فضایی است.

از دیگر آزمایش‌ها هم ساخت بافت مصنوعی انسان با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی است.

برنامه‌ریزی‌های ناسا نشان می‌دهد که قرار است دراگون حدود یک ماه به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل باقی بماند و در نهایت به زمین بازگشته و در اقیانوس آرام فرود آید.

ماموریت مذکور هجدهمین همکاری مشترک اسپیس ایکس با ناسا بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.