سومریه نیوز گزارش داد، اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش النجباء عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: برای یک دیکتاتور ظالم مسأله‌ای عجیب نیست که اقدام به اعدام دو جوان آزاده و شجاع کند که راه و روش امام حسین (ع) را در پیش گرفته‌ بودند. آنها به طاغیان گفته بودند هرگز و هزاران بار هرگز، غیر ممکن است به زانو درآییم و یا تسلیم شویم. این نظامی که فاقد هویت بحرینی است و به این ملت منیع‌الطبع تحمیل شده تا آزادی‌شان را به سرقت ببرد و اراده آنها را سلب کند، این نظام ظالم با سلب حقوق و آزادی‌ها اکثریت قاطعی را در بحرین اعدام کرده که این اکثریت خواهان زندگی کریمانه به دور از تسلیم شدن و تابع بودن به قدرت‌های استعمارگر، مستکبر و صهیونیستی بوده‌اند.

الکعبی در ادامه افزود: تاسف بار است که گاهی اوقات می‌شنویم که شمار دیگری از مجاهدان جان‌ خود را توسط این رژیم سرکوبگر در میان سکوت بین‌المللی از دست می‌دهند. حتی سازمان‌های بین‌المللی که شعارهای دروغین حمایت از حقوق بشر، تضمین آزادی‌ها و ممانعت از سرکوبگری‌ها را سر می‌دهند، به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی بحرین بر روی نقشه وجود ندارد.

وی همچنین تصریح کرد: این مسئله نشان می‌دهد این سازمان‌ها به ابزاری جعلی و دروغین به دست مستکبرین، استعمارگران، طرف‌های تروریستی و ظالم جهانی تبدیل شده‌اند.

نظام آل خلیفه صبح روز شنبه دو جوان را که زیر شکنجه به قتل یک افسر نظامی اعتراف کرده بودند، اعدام کرد.

نظام آل خلیفه همچنین موذن مسجدی که تابعیت بنگلادشی داشت، به اتهام قتل امام مسجدی در پرونده‌ای جداگانه که در سال ۲۰۱۸ رخ داده بود، اعدام کرد. اتحادیه اروپا اعدام‌های سیاسی در بحرین را به شدت محکوم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.