هفتم خردادماه، محمد علی نجفی شهردار سابق تهران و وزیر آموزش و پرورش اسبق کشور همسر خود به نام میترا استاد را در حمام خانه شان واقع در منطقه سعادت آباد تهران به قتل رساند. قتل با شلیک گلوله انجام گرفته بود .

گودرزی وکیل نجفی در جلسات پایان دادرسی قضایی بر روی این پرونده در شعبه ۹ دادگاه کیفری استان با بیان اینکه گلوله خارج شده از بدن مقتوله دفورمه بود این ادعا را مطرح کرد که تیر غیر مستقیم به بدن مقتوله اصابت کرده است و احتمالا کمانه کرده است و قتل در این شرایط شبه عمد است. ولی دادگاه با درخواست کارشناس پزشکی قانونی و وکیل متهم در خصوص تشکیل تیم کارشناسی اسلحه برای بررسی دقیق تر روی این پرونده موافقت نکرد.

طبق اعلام منابع قضائی؛ حکم صادر شده از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری استان  برای محمد علی نجفی به طور رسمی روز سه شنبه از سوی سخنگوی قوه قضائیه اعلام خواهد شد.

گفتنی است از زمان بازداشت محمد علی نجفی ادعاهایی در خصوص انگیزه این جنایت از ارتباطات میترا استاد با افراد خاص و اختلاف شدید نجفی و وی بر سر این ارتباطات کاری و مهدورالدمی مقتول که در نامه ای که در صحنه جنایت از نجفی کشف شده بود و وی را مهدورالدم معرفی کرده بود تا اختلافات خانوادگی از جنس زناشویی مطرح شد که محمد علی نجفی تنها اختلافات خانوادگی را در دادگاه اعتراف کرد.

وکیل محمدعلی نجفی هم در این رابطه گفت: از حکم صادره اطلاعی ندارم و در سایت ثنا هنوز این موضوع را چک نکردم.دور از ذهن و بعید نیست که حکم صادره قصاص باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.