به گزارش نشنال پست، سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران پس از نشست فوق‌العاده کمیسیون مشترک برجام در وین به خبرگزاری رویترز گفت: جو نشست سازنده بود. مذاکرات خوبی داشتیم. نمی‌توان گفت که تمامی مشکلات‌مان را حل و فصل کردیم اما تعهدات زیادی داده شد.

به گزارش ایسنا، ساعاتی پیش نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران وزیران امور خارجه ۱+۴ در وین برگزار شد.

بعد از نشست قبلی کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران وزیران امور خارجه ۱+۴ که هفتم تیر برگزار شد، قرار شد تا نشست بعدی کمیسیون در سطح وزیران خارجه برگزار شود اما با توجه به سرعت تحولات در رابطه با برجام و نیز مسایل منطقه بنا به درخواست کشورهای اروپایی و ایران نشست فوق‌العاده دیگری در سطح معاونان و مدیران درخواست شد که به تبع نشست وزیران خارجه را به تاخیر انداخت.

تصمیم ایران در زمینه توقف اجرای برخی از تعهدات برجامی‌اش به آثار عینی و عملی منجر شد و طرف های اروپایی خواستار آن شدند که این وضعیت جدید به ویژه در مرحله دوم از اجرای کاهش تعهدات، پیش از برگزاری نشست وزرای خارجه، در یک جلسه کمیسیون مشترک در سطح معاونان به بحث گذاشته شود.

بنا به گفته سید عباس عراقچی بررسی عملیاتی شدن کاهش تعهدات هسته‌ای از سوی کشورهای اروپایی و توقیف نفتکشی که حامل نفت ایران در جبل الطارق بود و از منظر ایران نقض برجام است، از جمله موضوعات در دستورکار این نشست بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.