شاخص بورس تهران با افزایش ۴۹ واحدی عدد ۲۵۲ هزار و ۳۲۴ واحد را ثبت کرد و شاخص هم وزن با ۲۲۹ واحد افزایش به رقم ۶۰ هزار و ۶۷۵ واحد رسید. شاخص بازار اول در کانال ۱۸۵ هزار واحدی ایستاد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۵۰۴ هزار و ۶۰۱ واحد را ثبت کرد. همچنین آیفکس با کاهش ۱۵ واحدی به عدد ۳ هزار و ۲۹۰ واحد رسید.

امروز با دست به دست شدن بیش از ۲ میلیارد و ۲۵۲ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۲۱۸ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۷۷۸ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای پارسان، فولاد و کچاد به ترتیب با ۱۳۳، ۱۳۱ و ۱۰۹ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای اخابر، پارس و کگل به ترتیب با ۱۷۳، ۱۶۰ و ۱۵۸ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز  جم پیلن، خساپا، فملی، فولاد و شتران پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، صنایع شیمیایی برترین گروه صنعت بود و خودرو و فلزات اساسی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

تقویت  تقاضا در بورس تهران شاخص را صعودی کرد و به گفته بسیاری از کارشناسان گزارش‌های مثبت ماهانه شرکت ها عاملی برای رشد شاخص در روز های پیش رو است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.