آسوشیتدپرس گزارش داد، خدمات مارشال های هم اکنون کشتی توقیف شده کره شمالی را در اختیار دارد و درصدد آن است که درآمد حاصل از فروش آن را به خانواده دانشجوی آمریکایی زندانی در پیونگ یانگ اختصاص دهد.

امریکا اردیبهشت ماه امسال، یک کشتی تجاری کره شمالی حامل زغال سنگ را به بهانه نقض قوانین و تحریم‌های بین المللی در آب های اندونزی توقیف کرد.

در سال ۲۰۱۷ «اوتو وارمبیر» دانشجوی جوان آمریکایی که به اتهام سرقت یک پوستر تبلیغاتی از هتل محل اقامتش در کره شمالی از سوی مقام‌های این کشور دستگیر و به زندان با اعمال شاقه محکوم شده بود، پس از گذراندن ۱۷ ماه حبس در ان کشور چند روز بعد از آزادی در آمریکا درگذشت.

سخنگوی سرویس مارشال گفت: سازمان در حال تخلیه کشتی کره شمالی و برنامه فروش آن است.

به دنبال درخواست اعاده غرامت توسط خانواده دانشجوی آمریکایی دادگاه فدرال آمریکا در هفته گذشته طی حکمی خواستار فروش کشتی توقیف شده کره شمالی و پرداخت هزینه آن به خانواده وارمبیر شد.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد، کشتی باری کره شمالی برای صادرات زغال سنگ این کشور استفاده می‌شده است. صادرات زغال سنگ یکی از مهمترین منابع درآمد اقتصاد کره شمالی محسوب می شود که پیشتر از سوی آمریکا و سازمان ملل در واکنش به آزمایشهای هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ هدف تحریم قرار گرفت. همچنین گفته شد که این کشتی برای وارد کردن ماشین آلات سنگین به کره شمالی نیز مورد استفاده قرار داشته است.

سفیر کره شمالی در سازمان ملل پیشتر تاکید کرد: دولت واشنگتن باید پیامدهای احتمالی توقیف کشتی باری کره شمالی را که بر روابط این دو کشور می گذارد، در نظر بگیرد و فوراً این کشتی را بازگرداند.

سفیر کره شمالی افزود: توقیف کشتی نقض و انکار صریح روح نشست ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سنگاپور است که در جریان آن هر دو طرف متعهد به ایجاد روابط دو جانبه جدید شدند. در آن نشست ترامپ یک سری ضمانت امنیتی را به پیونگ یانگ وعده داد و کیم متعهد به خلع تسلیحات اتمی شبه جزیره کره شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.