سکینه الماسی در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بررسی طرح اساسنامه شرکت ملی گاز اشاره کرد و گفت: این طرح ۸۶ ماده دارد و کلیات آن در جلسه امروز تصویب شد.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اساسنامه فعلی شرکت ملی گاز مربوط به سال ۱۳۵۶ است، اظهار کرد: شرکت ملی گاز یکی از ۴ شرکت اصلی وزارت نفت است، در اساسنامه شرکت ملی نفت در سال ۵۶، شرکت ملی گاز زیرمجموعه‌ای از شرکت ملی نفت در نظر گرفته شده اما از آنجایی که در حال حاضر هر یک از این شرکت‌ها چارت و معاونت مخصوص به خود را دارند، باید اساسنامه مستقلی نیز داشته باشند.

الماسی با بیان اینکه مجلس ۲ سال درگیر تدوین اساسنامه شرکت ملی گاز بود، اضافه کرد: مرکز پژوهش‌ها، شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز، دیوان محاسبات و ارگان‌های متعدد مربوطه مشارکت فعالی در تدوین این اساسنامه داشتند و می‌توان گفت بالغ بر ۶۰۰ نفر ساعت برای تدوین اساسنامه شرکت ملی گاز تلاش کردند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر این طرح بخواهد به صورت عادی در صحن علنی بررسی شود به زمان زیادی نیازمند است، لذا کمیسیون در تلاش است که این طرح در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی بررسی و در این مجلس تعیین تکلیف شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.