رویترز گزارش داد، برای دومین سال متوالی و تحت تاثیر تحریم های بین‌المللی و خشکسالی داخلی، اقتصاد کره شمالی دومین سال متوالی رشد منفی را در سال ۲۰۱۸ تجربه کرد که طبق برآورد صورت گرفته توسط بانک مرکزی کره جنوبی، بدترین رشد اقتصادی این کشور از سال ۱۹۹۷ تاکنون بوده است.

بانک مرکزی کره جنوبی از سال ۱۹۹۱ میلادی اقدام به انتشار آمارهای اقتصادی مربوط به همسایه کره شمالی می‌کند که دقیق ترین داده های موجود از وضعیت این کشور هستند چرا که خود بانک مرکزی کره شمالی انتشار داده های اقتصادی را متوقف کرده است.

با تنگ‌تر شدن حلقه محاصره بر کره شمالی در نتیجه تشدید تحریم‌ها، حجم تجارت خارجی این کشور در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با سال قبل آن ۴۸.۴ درصد کاهش داشته است. تحریم های سازمان ملل و آمریکا باعث شده اند صادرات این کشور حدود ۹۰ درصد کاهش یابد و تولیدات معدنی که اصلی‌ترین وزن صادرات کره شمالی را دارند رشد منفی ۱۷.۸ درصدی در سال ۲۰۱۸ را تجربه کنند.

طبق اعلام بانک مرکزی کره جنوبی، جمعیت کره شمالی در سال ۲۰۱۸ معادل ۲۵.۱۳ میلیون نفر بوده است و درآمد سرانه مردم این کشور ۱۲۹۸ دلار در سال تخمین زده شده است که یکی از پایین ترین درآمدهای سرانه در سراسر جهان است.

طبق تخمین بانک مرکزی کره جنوبی، اقتصاد کره شمالی در سال ۲۰۱۶ میلادی رشدی ۳.۹ درصدی داشته است که بهترین عملکرد اقتصاد این کشور در یک دهه اخیر محسوب می شود. با این حال نباید فراموش کرد که جمع آوری آمارهای اقتصادی مربوط به این کشور بسیار دشوار است و باید این آمارها را تخمینی محسوب کرد.

با این حال پس از ثبت این رشد مثبت، اقتصاد کره شمالی وارد دور تازه ای از رشد منفی شد به گونه ای که اقتصاد این کشور در سال ۲۰۱۷ رشد منفی ۳.۶ درصد ی و در سال ۲۰۱۸ رشد منفی ۴.۱ درصدی را پشت سر گذاشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.