معصومه ابتکار در جمع خبرنگاران در بجنورد با اشاره به دستور رئیس  جمهور مبنی اینکه ۳۰ درصد از مدیران دولت باید از میان بانوان باشند، افزود: این امر در حال بررسی است و در هفته دولت این کارنامه ارائه خواهد شد که هم در سطح وزاء و هم در سطح استان‌ها تا چه میزان این امر تحقق یافته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شاهد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها طی دولت تدبیر و امید خواهیم بود؟ ادامه داد: امیدوار هستیم با پیش بینی انجام شده و اقداماتی که از سوی وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته همچون مناسب سازی‌های صورت گرفته، ایجاد ورودی‌های جدا، مسیر جدا، محل نشستن جدا و صحبت‌هایی که با هواداران داشته‌ایم، بتواند به این امر کمک کند.

ابتکار در ارتباط با اینکه آیا برای بانوان شاغل مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: مهمترین مشوق تعادل بین کار و خانه برای زنان است بطوریکه زنان علاقمند که در عین حال در حال کار کردن هستند، بتوانند نقش محوری را در خانه نیز ایفا کنند.

وی توضیح داد: برقراری این تعادل الزاماتی همچون ارائه مرخصی دارد که در حال حاضر بانوان مشغول به کار مشمول دریافت مرخصی زایمان ۹ ماهه و ... می شوند و تاکید ما بر این است که این امر در بخش خصوصی نیز اجرا شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.