روزنامه «مه کیونگ» کره جنوبی روز دوشنبه به نقل از یک مقام دولت بدون اشاره به نام وی گزارش کرده است سئول قصد دارد این ناو شکن خود را که هم اکنون در اختیار واحد مبارزه با دزدی دریایی «چئونگ هائه» است به تنکه هرمز اعزام کمند.

بر اساس این گزارش قرار است همراه با این ناوشکن، چندین بالگرد نظامی و تجهیزات و ادوات جنگی نیز به منطقه اعزام شود.

واحد «چئونگ هائه» شامل یک ناوشکن ۴۵۰۰ تنی، یک فروند بالگرد ضد زیردریایی و سه فروند قایق تندرو است که در سال ۲۰۰۹ میلادی به خلیج عدن اعزام شد تا با همکاری کشورهای آفریقایی، آمریکا و اتحادیه اروپا با دزدی دریایی مقابله کند.

گزارش این روزنامه در حالی است که وزارت دفاع کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد دولت هنوز در این مورد تصمیمی اتخاذ نکرده است و مشغول بررسی شرایط و اوضاع است.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا چند روز پیش با هدف تشویق کره جنوبی و ژاپن برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکایی راهی منطقه شد اما هنوز وی موفق به اخذ نظر موافق سئول و توکیو در این زمینه نشده است و بیشتر اخبار بر روی اظهارات مبهم مقامات بدون اسم است.

از فردای آن روزی که دو نفتکش در تنگه هرمز مورد حمله خرابکارانه قرار گرفتند آمریکا ادعا کرد با هدف تضمین امنیت کشتی رانی در منطقه به دنبال تشکیل یک ائتلاف دریایی است.

دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان روز پنجشنبه ۲۳ خرداد هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند اولین شناور ساعت ۸:۵۰ دقیقه صبح پنجشنبه در فاصله ۲۵ مایلی بندر جاسک ایران دچار حادثه شد و یک ساعت بعد، نفتکش دوم در فاصله ۲۸ مایلی این بندر دچار حریق شد یکی از کشتی‌ها از قطر عازم تایوان و کشتی دوم از عربستان سعودی راهی سنگاپور بود.

این دومین حمله به نفتکش‌های خلیج فارس در ماه‌های اخیر است دو نفتکش عربستان و امارات روز ۲۲ اردیبهشت در نزدیکی بندر «الفجیره» امارات عربی متحده هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

با این حال آمریکا تا کنون موفق نشده است به صورت قطعی هیچ کشوری را در این مورد با خود همراه کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.