محمد علیحانی درباره افزایش ترافیک در شهر تهران بعد از اجرای طرح جدید ترافیک اظهار کرد: هر طرحی که اجرا می‌شود در کنار مزایا ممکن است معایبی به ویژه در زمان اجرای اولیه، داشته باشد.

وی ادامه داد: طرح جدید ترافیک شهر تهران دارای مصوبه شورای عالی ترافیک است و بر همین اساس قرار است طی ۶ ماه نخست اجرا، مورد ارزیابی قرار گیرد بنابراین بازخورد و ارزیابی طرح توسط این شورا اعلام خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد:، اما بررسی‌های انجام شده در کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز نشان دهنده افزایش حجم تردد خودورهاست که این امر نیز ناشی از برداشته شدن محدودیت ورود به محدوده طرح زوج و فرد سابق است چراکه شهروندان می‌توانند با پرداخت هزینه، بیش از تعداد روز‌های تعیین شده برای هر خودرو، در محدوده حضور یابند و این هم منوط به این است که دوربین خودروی آن‌ها را ثبت کند.

وی خاطرنشان کرد: اخبار و گزارش‌هایی داریم مبنی بر اینکه به دلیل کامل نبودن ۱۰۰ درصدی دوربین‌ها، خودروی برخی افراد ثبت نمی‌شود و از این رو شاهد دور زدن قانون هستیم بنابراین بخشی از افزایش حجم ترافیک به دلیل نقص زیرساخت‌ها و بخش دیگر به دلیل مخدوش کردن پلاک است که از گذشته هم وجود داشته است.

علیخانی متذکر شد: یکی دیگر از علت‌های افزایش ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران، کاهش مسافران حمل و نقل عمومی به ویژه مترو است؛ طبق آماری که داریم مسافران مترو نسبت به گذشته کاهش یافته است؛ البته این امر دلیل دیگری هم دارد و آن فعالیت تاکسی‌های اینترنتی است که به دلیل سهولت، سرعت و قیمت مناسب مردم به استفاده از آن‌ها روی آورده‌اند.

وی اظهار کرد: بنابراین برداشته شدن محدودیت وورود به طرح زوج و فرد سابق و فعالیت تاکسی‌های اینترنتی درصدی از مسافران حمل و نقل عمومی را به خودش جذب کرده و این مسئله را می‌توان یکی از معایب طرح ترافیک جدید برشمرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران یادآور شد: البته نمی‌توان همه طرح را زیر سؤال برد؛ برعکس آنچه اعلام می‌کنند که بنده با این طرح مخالفم، همواره آن را تأیید کرده‌ام و معتقدم این اقدام، حرکتی رو به جلو است، ولی در اجرا اشکالاتی دارد که باید برطرف شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.