رئیس مجمع عالی بسیج ملایر در این رابطه گفت: پنجشنبه هفته گذشته، حجت الاسلام محمد صفایی طلبه ملایری هنگام امر به معروف و نهی از منکر در ملایر، توسط اراذل و اوباش مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

حجت الاسلام علیرضا شمس با اشاره به اینکه ضرب و شتم حجت الاسلام صفایی، طی ۲ مرحله و در یک محدوده مکانی رخ داده است، اظهار کرد: اراذل و اوباش پس از درگیری با چوب به فرق سر طلبه جانباز مدافع حرم ضربه وارد کرده و به وی آسیب زدند.

وی توضیح داد: ماجرا از این قرار است که این روحانی از تکیه امام رضا (ع) ملایر در حال عبور بودند که موتورسواری با ایجاد مزاحمت برای یک خانم، به زور قصد سوارکردن او را داشتند، حجت الاسلام صفایی پس از مشاهده این اتفاق ورود کرده و قصد امر به معروف و نهی از منکر داشته که موتورسوار پس از برخورد و فحاشی از محل متواری می‌شود و در فاصله زمانی بین نیم تا یک ساعت با چند نفر از دوستان خود دوباره برمی گردد.

رئیس مجمع عالی بسیج ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت جسمانی حجت الاسلام صفایی رضایت بخش است، افزود: دادستان در حال بررسی این موضوع و برخورد با عاملان آن است.

وی تصریح کرد: انتظار داریم مسئولان قضائی و اطلاعاتی برخورد جدی با این امر داشته باشند، تا فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در این شهرستان زنده شود و آمران به معروف و ناهیان از منکر مورد حمایت جدی قرار گیرند.

فرمانده انتظامی ملایر نیز در این باره گفت: این موضوع نزاع و درگیری بین ۲ همسایه یک مجتمع مسکونی بوده که هیچ یک از آنها ملبس به لباس روحانیت نیستند.

سرهنگ محمدباقر سلگی در این رابطه افزود: پس از اعلام گزارشی مبنی بر درگیری ۲ خانواده در یک مجتمع مسکونی به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، تیمی از مأموران کلانتری ۱۱ در محل حضور یافتند.

وی ادامه داد: این افراد به علت تعمیرات جزئی ساختمان با یکدیگر درگیر شده بودند که مأموران با هماهنگی مقام قضائی عوامل این درگیری را شناسایی و بازداشت کردند.

فرمانده انتظامی ملایر با اشاره به اینکه پس از انتقال متهمان به کلانتری و تشکیل پرونده، آنها به مرجع قضائی ملایر معرفی شدند، عنوان کرد: این مشاجره و نزاع در حوزه فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر نبوده و هیچ روحانی ملبس نیز در این نزاع نبوده است.

سلگی تعرض به آمران به معروف را از خطوط قرمز پلیس دانست و گفت: برخورد جدی با متعرضان به این افراد در اولویت کار ما قرار دارد، از سوی دیگر انتظار داریم شهروندان با رعایت فرهنگ آپارتمان نشینی، حقوق شهروندی و داشتن سعه صدر، از بروز این قبیل درگیری‌ها پرهیز کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.