سید جواد حسینی در نشست تبیین سیاست‌ها و اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۸ که در سالن اجتماعات ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد ضمن ابراز خرسندی و بیان ضرورت برگزاری جلسات مستمر با مدیران و کارشناسان ستادی گفت: این عنوان برای برنامه امروز صحیح نیست و صرفا قصد اعلام برنامه‌ها را ندارم، بلکه قصدم رسیدن به ادراکات مشترک سازمانی است.

وی با اشاره به اظهارات سخنرانان قبلی این جلسه افزود: سندتحول بنیادین دارای چهار لایه نظری، برنامه ای، نهادی و اجرایی است که باید مدنظر قرار بگیرد. همچنین مدرسه کانون اصلی تحول است، اگر مدرسه محوری را اصل قرار ندهیم تلاش بیهوده کرده ایم. یکی از کلیدی‌ترین نقاط تمرکز ما مدرسه محوری است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه در حال طراحی طرحی هستیم که ظرف یک ماه آینده به تصویب شورای عالی اداری برسانیم گفت: بر اساس آن مدرسه محوری را با چند ممیزه به تصویب برساند. معتقدیم اگر مدرسه کانون اصلی تحول است. مربی باید رقاص تحول واندیشه و نوآوری برای دانش آموزان باشد.

وی با اشاره به سندتحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: منظور از معلم تمام وقت در سند تحول این است که معلم n ساعت تدریس موظفی داشته باشد و سپس در اوقات دیگر به پژوهش و مطالعه بپردازد. این مفهوم از معلم تمام وقت صحیح است، اما در عین حال از مفهوم و طرح امروزی معلم تمام وقت هم دفاع میکنیم.

وی ادامه داد: ۶۸ هزار نیرو در مهر امسال از سیستم خارج می‌شوند و ۲۰ هزار نیرو از طرق مختلف از دانشگاه فرهنگیان میگیریم، ۴۸ هزار نیروی دیگر را چه طور باید تامین کنیم؟

حسینی افزود: در طرح معلم تمام وقت هم ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به حقوق معلم افزوده می‌شود و هم بخشی از کمبود نیرو را جبران میکند و احتمالا تعداد ثبت نام کنندگان در این طرح تا شهریور به رقم ۱۰۰ هزار برسد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: باید مفاهیم سند را احصا و به تعاریف عملیاتی تبدیل کنیم و در نهایت تبدیل به برنامه شده و اجرا شوند و در آخر پایش شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.