محمد جواد رنجبر  عضو هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی با تایید این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: به زودی جزئیات بیشتری از آزادی زهره بهبودی اعلام می شود.

مجتبی سهرابی همسر خبرنگار یاد شده نیز گفت: امروز همسرم با ارائه وثیقه ای به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال و ضمانت یک کارمند آزاد شد. 

زهره بهبودی خبرنگار حق التحریر روزنامه خراسان در شهرستان کلات است که پس از انتشار مطالبی در انتقاد از وضعیت پزشکی قانونی این شهرستان ظهر شنبه این هفته به مرجع قضایی این شهرستان احضار و قرار بازداشت برای وی صادر و  به رغم تلاش خانواده اش برای تامین وثیقه به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی امروز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: به عنوان نماینده اصحاب رسانه انتظار دارد مقامات قضایی استان با لحاظ جایگاه خبرنگار و جلوگیری از تضعیف این جایگاه ابتدا با فراهم ساختن زمینه آزادی این خبرنگار تا رسیدگی قانونی به پرونده او از اصل موضوع که همانا آزادی مسئولانه و قانونی رسانه هاست حمایت کنند.

در این بیانیه تصریح شده است: بدیهی است در صورتی که اتهام این خبرنگار، مطبوعاتی تلقی شود می بایست بر اساس  قانون مطبوعات و در محاکم ذیصلاح و با حضور هیات منصفه به آن رسیدگی شود.

شهرستان ۳۷ هزار نفری کلات در ۱۵۵ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.